رئيس جمهور اوگاندا گفت: كشور آفريقا با وجود تمامي بحران ها و چالش هاي پيش روي خود تاكنون توانسته اند تأثيرات مثبت و بسزايي را در كشورهاي منطقه ايفا كنند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در اجلاس نم، يووري كا گوتا موسومي رئيس جمهور اوگاندا با اشاره به سختي ها و مشكلاتي كه كشورهاي آفريقايي در طول تاريخ متحمل شده اند اظهار داشت: كشورهاي آفريقايي ساليان درازي بعنوان مستعمره غرب تلقي مي شدند و جنايات وحشيانه اي را از نظير قتل عام، نسل كشي و از بين رفتن صنايع و منابع و معادن بودند.

وي با اشاره به چهره هاي مختلف مستعمران ادامه داد: كشورهاي آفريقايي در طول مستعمره بودن خودشان صدمات بسيار شديدي را تحمل كرده بودند و اكنون از كشورهاي عضو عدم تعهد مي خواهيم كه با برنامه ريزي ها و اقدامات عملي خودشان وضعيت نابسامان در آفريقا را بهبود بخشند.

وي با اشاره به هرج و مرج هاي روز افزون در كشور آفريقا عنوان كرد: در اين كشور متأسفانه نيازهاي اوليه ملت ما با مشكل شديدي مواجه است و حتي براي جوانانمان كه آينده ملت را قرار است در دست بگيرند سرمايه اي نداريم.

موسومي با اشاره به برنامه ها و اهداف خصمانه غرب عليه كشورهاي ضعيف افزود: آمريكا و رژيم صهيونيستي همواره در طول تاريخ دنبال ضربه زدن به كشورهاي ضعيف بوده است ولي با اين وجود كشور آفريقا توانست تأثيرات مثبتي را بر منطقه داشته باشد.
وي با اشاره به انقلاب های خودجوش در مصر، تونس و ليبي خاطرنشان كرد: انقلاب در اين كشورها انقلابي بوده كه از دل ملت بيرون آمده و حتما با همكاري كشورهاي عضو عدم تعهد مي توان بحران هاي پيش روي خاورميانه را نيز كاهش داد.

وي درپايان با اشاره به مسئله فلسطين گفت: كشور فلسطين بايد براساس احترام متقابل در آرامش و امنيت پايدار و بدور از دخالت هاي بيگانگان به سر برد.
 
انتهای پیام/پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار