نخست وزیر بنگلادش ضمن انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی گفت: بی‌عدالتی آشکار و شکنجه‌های بی‌سابقه‌ای علیه ملت مظلوم فلسطین اعمال می‌شود و این شرم‌آور است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مستقر در محل برگزاري اجلاس نم؛ شیخ حسینه در اجلاس نم ضمن تسلیت زلزله اخیر کشورمان گفت: با وجود اینکه در ایران زلزله آمده اما شاهد مهمانوازی سخاوتمندانه مردم ایران بودیم.
 
وی ادامه داد: حضور در این اجلاس حرف های پدرم را که رهبر بنگلادش بود به یادم می آورد.
 
حسینه با تاکید بر اینکه اصول نم هر روز نسبت به گذشته اهمیت فراوانتری می یابد گفت: در حال حاضر بی عدالتی هایی را در دنیا می بینیم به همین خاطر اصول نم اهمیت فراوانی نسبت به گذشته می یابد.
 
وی افزود: عدالت می تواند دموکراسی را در جهان ایجاد کند و صلح پایدار را در مجموعه عدم تعهد به جهانیان نشان دهیم.
 
نخست وزیر بنگلادش تاکید کرد: در مقابل فقیرشدن کشورها و به حاشیه رانده شدن ملت ها بایستیم و طی چند سال گذشته نم قدرتمندتر شده است.
 
حسینه با اشاره به اینکه فقر طی ده سال گذشته در کشورهای جنبش عدم تعهد کاهش یافته گفت: درآمد افراد افزایش یافته و مرگ و میر مادران و فزرندان نسبت به کاهش یافته است.
 
وی با تاکید بر اینکه سازمان ملل باید تغییر کند، گفت: با تغییر سازمان ملل می توان بی عدالتی را از بین برد البته مشکلاتی در این سازمانها وجود دارد که موجب بحرانهای وحشتناک اقتصادی شده است.
 
نخست وزیر بنگلادش ضمن انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: بی عدالتی آشکار و شکنجه های بی سابقه ای علیه ملت مظلوم فلسطین اعمال می شود و این شرم آور است.
 
حسینه ادامه داد: اقدامات اسرائیل در فلسطین در تاریخ بشری بی سابقه بوده و تروریسم نیز از اسرائیل اغاز شده است و باید کشور مستثل فلسطین به رسمیت شناخته شود.
 
وی گفت: پدرم قربانی فعالیت های تروریستی شده و 18 نفر از خانواده ام در سال 1975 کشته شدند. همچنین خودم نیز هدف تروریست ها قرار گرفتم اما با معجزه ای نجات یافتم.
 
نخست وزیر بنگلادش ضمن ابزار  نگرانی از وضعیت فقر و گرسنگی در دنیا نم باید صدای خود را بلندتر کند و ما باید در مبارزات خودمان راسخ تر شویم.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، تهران ، سران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار