وزير امور خارجه سوريه گفت: آمريكا با دروغ پردازي هاي خود نسبت به ايران، توانسته بازار خوبي براي فروش سلاح هاي خود به راه بياندازد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه، در گفتگو با روزنامه اينديپندنت، گفت: بازيگري اصلي ايجاد بحران در سوريه، آمريكاست و واقعا نمي دانيم راجع به كشوري كه دم از مبارزه با تروريسم مي زند، اما خود حامي تروريست هاست، چه بگوييم.

وي افزود: بيش از 60 درصد از خشونت و خونريزي كه ملت سوريه متحمل آن شده اند، از خارج از سوريه به ويژه تركيه، قطر، عربستان بر اين كشور تحميل مي شود كه همه اين دولت ها نيز آلات دست آمريكا هستند.

وليد المعلم فاش كرد؛ سوريه به دليل رابطه اش با ايران و مقاومت فلسطين و لبنان، مورد حمله غرب قرار گرفته است، كما اينكه در ابتداي بحران از طرف فرستادگان غربي به ما ابلاغ شد، اگر از رابطه با ايران، حزب الله و حماس دست بكشيم، آمريكا مانع از پيشرفت بحران خواهد شد.

وي با گريز به فعاليت صلح آميز هسته اي ايران، گفت: آمريكا با دروغ پردازي هاي خود، موفق شده يك ترس جعلي از سلاح هسته اي ايران را در ميان دولت هاي خليج ايجاد كند و از اين طريق، بازار خوبي براي فروش اسلحه هاي خود به راه بياندازد و روياي فرانكلين روزولت مبني بر تملك پايگاه هاي نفتي را تا حدي محقق كند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار