آمارها حاکيست دهها ميليون نفر در اروپا فقير هستند.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، بيش از هشتاد ميليون نفر در اتحاديه اروپا در خطر فقر قرار دارند که بيست ميليون نفر آنها را کودکان تشکيل مي دهند. به علت ادامه بحران بدهي هاي کشورهاي اروپايي و تاثيرات گسترده آن، در شهرهاي اروپايي ديدن بي خانمانها و افراد فقير در کنار خيابانها عادي شده است. فقر از آتن گرفته تا مادريد و بروکسل گسترده است. بسياري از جوانان با تکدي گري زندگي خود را مي گذرانند. گفتگو با اين افراد نشان مي دهد بسياري از آنها زماني وضع خوبي داشته اند اما بحران اقتصادي آنها را زمين زده است.
سارا لويتن مددکار اجتماعي در بروکسل گفت هر سال فقر بيشتر مي شود و همه شاخصها نشان از بدتر شدن اوضاع اقتصادي مردم دارد. در بسياري از کشورهاي اروپايي اشتغالزايي متناسب با تقاضا نيست و به همين علت بسياري از مردم منبع درآمد ندارند و همين باعث فقر مي شود.
حتي فقر روي سياست شرکتهاي بزرگ اروپايي نيز تاثير گذاشته است و آنها براي تامين نيازهاي قشرهاي فقير نيز محصولات ارزانتر با بسته بنديهاي کوچکتر توليد مي کنند.
پيترکلپه رئيس دفتر اروپاي باز در بروکسل گفت مردم مجبورند حتي در اساسي ترين و ضروري ترين مايحتاج خود نيز صرفه جويي کنند و اين نشان دهنده فشار بحران اقتصادي بر مردم است. در اين ميان شاهديم که بار بحران اقتصادي به طور نامساوي و ناعادلانه روي دوش مردم قرار دارد. ماليات بر ارزش افزوده اي که دولتها مي گيرند تاثير منفي مستقيمي بر زندگي قشرهاي کم درآمد و فقير دارد.
هم اکنون بحران اقتصادي در اروپا به حدي گسترده است که هدف رهبران اين قاره براي کاستن فقر به ميزان بيست ميليون نفر در هشت سال آينده دور از دسترس خواهد بود.

برچسب ها: فقیر ، آمار ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار