روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارونوت، با اشاره به قدرت ايران و نقش حساس و موثر آن در منطقه، اذعان کرد: اگر ايران ميزبان نشست مذكور نبود، انتظار نمي رفت كه دستاورد خاصي داشته باشد و همين امر نشان مي دهد برخلاف ادعاهاي غرب، ايران منزوي نيست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، در ادامه بازتاب اين اجلاس، روزنامه الاهرام مصر، با اشاره به اينكه نشست تهران از مهمترين رخدادهاي امروز دنياست، نوشت: نشست سران غير متعهد كه امروز در بالاترين سطح خود است، با سخنراني رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران، آيت الله خامنه اي آغاز شد.

در ادامه، الاهرام با اشاره به كشورهاي شركت كننده در نشست، نوشت: ايران كه رياست اين دوره از نشست غير متعهدها را برعهده دارد، تلاش مي كند تا با ايجاد اتحاد در ميان دولت هاي عضو بتواند در برابر تحريم هاي غرب، جبهه اي قوي تشكيل دهد.

از سوي ديگر، اين كشور به دنبال آن است تا مبادلات علمي، صنعتي در ميان دولت هاي عضو را افزايش دهد تا از اين طريق روي پاي خود ايستادن را ترويج دهد و از طرف ديگر مسائل بين المللي به ويژه بحران سوريه و فلسطين، مورد بحث قرار خواهد گرفت، ضمن اينكه همانگونه كه تاكنون نيز تاكيد شده، بازهم بر حق ايران در فعاليت صلح آميز هسته اي، تاكيد خواهد شد.

الاهرام اليوم نيز با اشاره به اينكه حضور محمد مرسي در تهران، از مهمترين اخبار و تحولات روز دنياست، نوشت: از دستاوردهاي اين نشست، تشكيل كميته اي متشكل از ايران براي حل بحران سوريه و همچنين پيشنهاد تشكيل دادگاه جنايات جنگي ضد رژيم صهيونيستي است، ضمن اينكه در همين زمينه تشكيل كميته حمايت از حقوق فلسطين نيز بررسي خواهد شد.
برچسب ها: بازتاب ، اجلاس ، تهران ، یدیعوت ، نم ، nam ، ynet
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار