آمادگی كامل وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي با 300 پزشک، پرستار و تکنسین فوریت های پزشکی در شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها.

دکتر حسن آقاجاني، رییس کمیته بهداشت و درمان اجلاس غیرمتعهدها در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر اظهار داشت: از حدود يك ماه قبل كميته اي در اين خصوص تشكيل شده و بيمارستان هايي كه تابعه دانشگاه علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي هستند، ستاد فوريت ها و اورژانس كشور در حالت آماده باش كامل هستند.

مشاور وزیر بهداشت و مدير كل دفتر وزارتي و روابط عمومي این وزارتخانه افزود: در قسمت ورودي فرودگاه بين المللي امام خميني، تيم هاي پزشكي مستقر شده همچنين تيم هايي در مسير اسكورت مهمانان نيز انديشيده شده است.

وی تصريح كرد: در محل اجلاس،‌ محل برگزاري همايش ها، تالار ضيافت و كاخ سعدآباد امكانات كافي براي خدمات اورژانسي و حتي اتاق عمل قرار گرفته است.

آقاجانی ادامه داد:‌ انجام آزمايشاتي كه به صورت اورژانس مدنظر باشد براي تشخيص مسائل حاد مانند سكته در همه هتل هايي كه مهمان ها حضور دارند وجود دارد و گروهي از پزشكان شامل متخصص طب اورژانس و متخصصص قلب در محل برگزاري اجلاس و هتل ها  مستقر شده و خدمات بهداشتي و درماني را ارائه مي دهند.

وی بيان كرد: در زمان برگزاري اجلاس بيمارستان ها در حال آماده باش كامل هستند و رؤساي بيمارستان ها در محل خدمات خود حضور دارند و از ساير ظرفيت هايي كه در دستگاه هاي دولتي و خصوصي استفاده خواهيم كرد.

وي خاطرنشان كرد: بيش از 300 نفر پزشك، پرستار و نيروهاي اورژانسي  به صورت مستقيم درگير اين موضوع هستند و در بيمارستان ها تمام كادر درماني براي خدمت رساني حضور دارند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار