رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 70 کیلومتر از جاده های ارتباطی مناطق عشایری زلزله زده استان ترمیم و پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان در بازدید از مناطق زلزله استان، با اشاره به آسیب های وارده به راه های عشایری در سطح شهرستان های زلزله زده گفت: به دلیل اهمیت بالای این جاده ها برای ارتباط عشایر با مراکز شهرستان ها، بیش از 70 کیلومتر از جاده های ارتباطی عشایری ترمیم و پاکسازی شده و مشکلی از این نظر در مناطق عشایر نشین این شهرستان ها وجود ندارد.

وی با اظهار این مطلب که تولیدات دامی، بخش قابل توجه آسیب دیدگان مناطق روستایی این شهرستان ها را تشکیل می دهد گفت: با توجه به تخریب صد درصدجایگاه های دامی در این مناطق، کار آوار برداری، جمع آوری لاشه احشام تلف شده، ضدعفونی و دفن آن با جدیت تمام توسط اکیپ های دامپزشکی در حال انجام است و سنتی بودن این جایگاه ها و قرارداشتن آنها در داخل محدوده روستا و همچنین فواصل زیاد روستاها از همدیگر در این مناطق، از مشکلات عمده مرحله پاکسازی به شمار می آید.

محمدیان با بیان اینکه براساس آمارهای موجود، تا بحال با آواربرداری های انجام یافته، بیش از 4 هزار لاشه دامی شامل دام های سنگین و سبک در مناطق روستایی شناسایی، ضد عفونی و دفن شده و همچنین 73 راس دام نیز بصورت زنده از زیر آوار خارج و به صاحبان آن مسترد شده است افزود: با آغاز فعالیت اکیپ های درمان رایگان دام های آسیب دیده، تلاش براین است خسارات بهره برداران این بخش به حداقل آن کاهش پیدا نماید. /س

برچسب ها: جاده ، ارتباط ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.