مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع سم کنه کش با مارک تجاری اسپیرو دیکلوفن و برچسب خارجی در سطح برخی از فروشگاه های توزیع سموم کشاورزی در استان های کشور گفت: این سم تقلبی بوده و با آزمایشات انجام یافته روی آن، توسط کارشناسان امر غیر قابل استفاده اعلام می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، کیا با اشاره به این موضوع که استفاده از سموم تقلبی می تواند علاوه بر آلودگی محیط زیست خسارات جبران ناپذیری را در محصول تولیدی بهره برداران بخش های زراعی و باغی از خود بر جای بگذارد گفت: این مدیریت در راستای حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی در اولین فرصت ممکن، با اطلاع یابی از توزیع سموم تقلبی در بازار توسط افراد فرصت طلب و سودجو در این رابطه اقدام به اطلاع رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی نموده است.

وی با بیان اینکه سم کنه کش با مارک تجاری اسپیرو دیکلوفن24 ./. sc با برچسب جعلی کشور ترکیه به عنوان تولید کننده این سم وبا آرم و لوگوی شرکت BASF ، در برخی از استان ها از جمله استان فارس توزیع گردیده است افزود: بر اساس آزمایشات انجام گرفته بر روی آن، تقلبی، فاقد ارزش و به احتمال زیاد جزو آلاینده های محیط زیستی بوده و با این اطلاع رسانی، نتایج سوء استفاده احتمالی بهره برداران از این محصول جعلی، مستقیماَ متوجه خود آنان خواهد بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان از رسانه های ارتباط جمعی ، بخصوص رسانه های دیداری و شنیداری خواست با اطلاع رسانی این موضوع به بهره برداران بخش کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی را در تحقق هدف حمایت از بهره برداران و کاهش خسارات وارده به محصولات تولیدی درروند توسعه پایدار بخش کشاورزی یاری كنند./س

برچسب ها: سم ، مارک ، اسپیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.