سفارت آمریکا در بغداد روز چهارشنبه اعلام کرد ارتش عراق که از این به بعد به تنهایی مسئولیت دفاع از کشور را به عهده دارد، 9 دستگاه تانک آمریکایی آبرامز را که سفارش کلی آن 140 دستگاه است، تحویل گرفت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بغداد که نیروهایش بعد از خروج نیروهای آمریکایی در ماه دسامبر دیگر از پشتیبانی نیروهای آمریکایی برخوردار نیستند، به شدت با کمبود تجهیزات برای محافظت از مرزهای کشور مواجه است.

سفارت آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد ارتش عراق روز دوشنبه بیست و هفتم ماه اوت به طور رسمی نه دستگاه تانک آبرامز ام1ای1 (Abrams M1A1) را در اردوگاه آموزشی پایگاه نظامی بسمایه در عراق تحویل گرفت.

گری راس، سخنگوی دفتر همکاری امنیتی آمریکا با عراق که به سفارت آمریکا در بغداد وابسته است، اعلام کرد عراق در ماه مارس سال دو هزار و نه یکصد و چهل دستگاه خودرو زرهی به ارزش کلی هشتصد و شصت میلیون دلار سفارش داده بود که از این مبلغ عراق 804 میلیون دلار را پرداخته است و پنجاه و شش میلیون دلار را نیز آمریکا به عهده گرفته است.

سفارت آمریکا همچنین اعلام کرد خودروهای زرهی در جریان تمریناتی که روز چهارشنبه در پایگاه بسمایه در جنوب شرقی بغداد انجام گرفت، آزمایش شد.

ژنرال رابرت کیسلن رئیس دفتر همکاری امنیتی آمریکا با عراق اعلام کرد این تمرین امکان داد تا ظرفیت های رشد ارتش عراق نشان داده شود.

ژنرال بابکر زیباری، رئیس ستاد مشترک نیروهای عراقی در ماه اوت سال دو هزار و ده خروج نیروهای آمریکایی را از عراق زود هنگام توصیف و اعلام کرده بود ارتش عراق پیش از سال 2020 به طور کامل آمادگی نخواهد داشت تا این ماموریت را به عهده بگیرد.

آمریکا تاکنون قراردادهای فروش تجهیزات به عراق و آموزش استفاده از آنها به میزان 12 میلیارد دلار از جمله فروش 36 فروند هواپیمای جنگی F16 و آموزش خلبانان آن را پذیرفته است.
برچسب ها: تانک ، آبرامز ، آمریکا ، عراق ، تحویل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار