رئیس پلیس راه فرماندهی شرق استان تهران گفت: محور هراز و فیروزکوه به علت تردد بالای وسائط نقلیه در سطح کشور کم نظیراست و بالغ بر 40 درصد سفرهای کشور از استان تهران می گذرد.

سرهنگ مهران کرانیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به وضعیت ویژه حاکم بر راه های استان تهران، اظهارداشت: بنابر آمار مراجع قانونی از جمله وزارت راه و ترابری و سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور، بالغ بر 40 درصد سفرهای کشور از استان تهران می گذرد.

وی افزود: از جهتی دیگر بالغ بر نیمی از خودروهای تولیدی و وارداتی وارد حوزه تهران می شوند و این عوامل زمینه ساز وضعیتی فوق العاده در محورهای مواصلاتی استان می باشند.

رییس پلیس راه فرماندهی شرق استان تهران با بیان اینکه دسترسی به شمال کشور از طریق محورهای گیلان، چالوس، هراز و فیروزکوه است، خاطرنشان کرد: با عنایت به ظرفیت محدود محور چالوس، تسریع در اجرای پروژه های ایمنی و عریض سازی محور هراز تا پیش از فرارسیدن فصل سرما، همگونی و روانی عبور و مرور وسایط نقلیه را در محورهای مواصلاتی شمال کشور به دنبال خواهد داشت.

سرهنگ کرانیان با اشاره به اینکه محور فیروزکوه به مثابه شاهراهی است که تهران را به شمال کشور متصل می کند، تصریح کرد: اضافه شدن 15 کیلومتر بزرگراه دیگر در حوزه ورودی مازندران طی هفته های گذشته، افزایش بهره وری این مسیر و سهولت تردد خودروها را به دنبال داشته است.

وی با بیان عبور سالانه میلیون ها زائر، مسافر و همچنین خودروهای حامل کالاهای اساسی از محورهای شمال کشور، افزود: ساعات طولانی رانندگی در سایر مسیرهای کشور و سپس ورود به راه های دستیابی حوزه مازندران، منجر به خودنمایی بیشتر فرسودگی و خستگی در ساعات پایانی سفر می گردد.

رییس پلیس راه فرماندهی شرق استان تهران افزود: احداث توقفگاه ها، امکانات آسایش و جذب رانندگان و مسافران در محور فیروزکوه همانند پارک ˈالغدیرˈ شهر آبسرد، در کاهش تصادفات و حفظ امنیت مسافران بسیار مؤثر می باشد.

سرهنگ کرانیان خاطرنشان کرد: معمولاً در تعطیلات فشردگی و حجم تردد خودروهای موجود در محورهای هراز و فیروزکوه افزایش زمان سفر را به دنبال دارد که منجر به بی حوصلگی، خواب آلودگی و عدم دقت و هوشیاری رانندگان و افزایش تصاعدی تصادفات در ساعات پایانی سفر می گردد.

وی محور هراز و فیروزکوه را بی نظیرترین محورهای کشور به لحاظ تراکم تردد دانست و ابراز امیدواری کرد با تامین امکانات آسایشی و جذب مسافران و رانندگان، گام بلندی در راستای تأمین آسایش و امنیت ترافیکی مردم برداشته شود.

رییس پلیس راه فرماندهی شرق استان تهران ادامه داد: به این منظور در زمان لغزندگی جاده ها، پلیس راه با ممانعت از تردد تریلی ها و کامیون ها، بعد ازعادی شدن وضعیت و برطرف شدن خطر، آنها را هدایت می کنیم تا بتوانند با انرژی بهتر و آمادگی جسمی و روحی- روانی مناسب تری حرکت و محموله خود را به مقصد برسانند.

سرهنگ کرانیان خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده، موافقت اصولی دو مجتمع خدماتی- رفاهی در خروجی های دماوند صورت پذیرفته و اقدامات لازم جهت ایجاد جایگاه سی ان جی آن انجام گرفته است که یکی از آنها به طرف جاده دماوند و دیگری به سمت جاده ˈسربندانˈ است که از اقدامات در دست اجرا می باشد./س

 
برچسب ها: هراز ، فیروزکوه ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.