استاندار خراسان رضوي گفت : ضرورت گراميداشت و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بيش از تجليل از شهدا و ايثارگران مي باشد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي محمود صلاحي در جلسه ستاد گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: رمز بقا و ايستادگي نظام اسلامي در برابر نظام سلطه و ترس دشمنان براي رويارويي مستقيم، حاصل فرهنگ شهادت طلبي، حق جويي و ايثارگري در ملت ايران است.

وي ادامه داد: هرچند انجام اقدامات تبليغاتي براي دستاوردهاي مختلف كشور اعم از علمي و غير علمي موجه و لازم است اما اين مسئله نبايد منجر به غفلت از فرهنگ سازي و تبليغات در مسايل بنيادي ازجمله فرهنگ ايثار و شهادت شود.

استاندار خراسان رضوي اظهار داشت: گذشت زمان و ايجاد شرايط حساس  كنوني در منطقه، عمق و  اهميت تاكيدات مقام معظم رهبري به عنوان بزرگ ديده بان انقلاب اسلامي مبني بر لزوم زنده نگه داشتن ياد شهدا و فرهنگ ايثارگري ر ا بيش از پيش آشكار كرده است.

وي تصريح كرد: اگر برخي ملت ها كه مورد ستم واقع شدند نگاهي مشابه با نگاه ملت ايران به مسئله دفاع داشتند امروز تلفات انساني كمتر و عزت بيشتري داشتند.

صلاحي اضافه كرد: ملت ايران بهاي استقلال، امنيت و حركتش به سمت پيشرفت و توسعه را با بذل جان و سلامتي عزيزترين فرزندانش پرداخت كرده است.

استاندار خراسان رضوي وظيفه آحاد مختلف مردم به ويژه مسوولان براي پاسداشت ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي را سنگين توصيف و اضافه كرد: تمام نهادها اعم از دولتي و غير دولتي نبايد براي انجام وظيفه انساني و تكليف اخلاقي شان در اين حوزه منتظر ابلاغيه و يا عضويت در ستادي خاص باشند.

به گفته وي تربيت صحيح نسل فعلي به عنوان مدافعان انقلاب اسلامي وظيفه اي همگاني است كه انجام آن تنها با فعاليت دستگاهي خاص مانند آموزش و پرورش تحقق نخواهد يافت.

صلاحي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برخي مطالب مندرج در جرايد در خصوص صرف بودجه زيارت در موارد غير ضروري مانند امور تبليغاتي تاكيد كرد: تاكنون حتي ريالي از اين بودجه براي اموري اينچنين صرف نشده است.

وي دراين باره افزود: خريد تجهيزات لازم براي توسعه سيستم حمل و نقل زائران از سوي شهرداري مشهد در حالي به تازگي صورت گرفته است كه استانداري خراسان رضوي هشت ماه پيش 120 ميليارد ريال از بودجه زيارت را  براي اين موضوع به شهرداري پرداخت كرده است.

استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه برخورداري از بهترين و فاخرترين موزه دفاع مقدس برازنده استان است ادامه داد: حضور سالانه بيش از 28ميليون زائر و فراغت آنان فرصتي بي بديل براي بازديد از اين موزه فراهم خواهد آورد.

وي تاخير در آغاز اين پروژه را ناشي از ناهماهنگي ميان نهادهاي ذي ربط و انجام امور تشريفاتي دانست و گفت: در صورت آغاز آن طي سال جاري نه تنها از بودجه استان بلكه با رايزني هاي لازم با شخص رييس جمهور، اعتباراتي در خور توجه به اين پروژه اختصاص خواهد يافت.

استاندار خراسان رضوي از شهرداري مشهد خواست تا نسبت به ساخت سالانه يك تنديس از شهداي شناخته شده استان در مشهد اقدام نمايد.

محمد غفاري معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان رضوي نيز در اين جلسه جاي برگزاري نمايشگاه دفاع نرم در برنامه هاي پيش بيني شده براي هفته دفاع مقدس امسال را خالي عنوان كرد و گفت: هرچند تاكنون نمايشگاه هاي متعددي با موضوع جنگ نرم برپا شده است اما بايستي به صورت متمركز، گزيده اي از اقدامات انجام شده از سوي ايران براي مقابله با اين هجمه كه از سال 68 به طور علني آغاز شده، در معرض ديد عموم قرار گيرد.

غفاري مسئله دفاع مقدس را يكي از موضوعات محوري در جلسات شوراي فرهنگ عمومي برشمرد و افزود: بايد ماحصل طرح اين موضوعات در جمع مديران ارشد استان و اختصاص بودجه هاي قابل توجه به اجراي برنامه هاي اين حوزه رصد و ارزيابي شود.

وي برگزاري همايش هاي علمي و تخصصي در حوزه دفاع مقدس را ضروري دانست و گفت:  هرچند بيان مسايل جنگ هشت ساله با بيان حماسي و تاريخي ضروري ست اما آنچه كه با توجه به شبهات القا شده به نسل جوان ضروري به نظر مي رسد پرداختن به بعد تحليلي، فلسفي و چرايي جنگ تحميلي ست.

وي با تاكيد بر جلوگيري از اجراي برنامه هاي اين هفته صرفا توسط دستگاه هاي اجرايي اظهار داشت: دخالت دادن قشرهاي مختلف در اين موضوع و نظارت دستگاه هاي مسوول، بر غنا و تنوع برنامه ها خواهد افزود.

گفتني ست در اين جلسه فرماندهان ارتش و سپاه ، مديران كل و مديران مسوول روزنامه هاي خراسان، قدس و شهرآرا به بيان ديدگاه هاي خود براي برگزاري هرچه بهتر برنامه هاي امسال پرداختند./س


 

برچسب ها: فرهنگ ، شهادت ، بقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.