یک لیوان شیرسویا در روز برای مقابله با فشار خون بالا مفید است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، محققان به تازگی آزمایش هایی را بر روی تعدادی جوان سفید پوست و سیاه پوست انجام دادند .

محققان تمرکز خود را روی تأثیر ایزوفلاون‌ها معطوف کردند. ایزوفلاون‌ها موادی شبیه به هورمون‌های استروژن هستند که در سویا به میزان قابل توجهی وجود دارند. این مولکول‌ها باعث تولید اکسید نیتریت می‌شوند که رگ‌های خونی را منبسط کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می‌شوند.

بر پایه ی این گزارش ، در این پژوهش گروهی از داوطلب‌ها روزانه بیش از 2.5 میلی گرم سویا مصرف کردند و گروه دیگر روزانه کمتر از 0.33 میلی گرم از این ماده‌ی غذایی دریافت کردند.

بعد از انجام بررسی‌های گوناگون محققان مشاهده کردند فشار خون سیستولیک داوطلبانی که روزانه میزان بیشتری سویا مصرف کرده‌اند پایین‌تر از گروهی است که کمتر از این ماده‌ی غذایی دریافت کرده‌اند.

این گزارش حاکی از آن است که ، نوشیدن یک لیوان شیر سویا که حاوی 22 میلی گرم ایزوفلاون است برای داشتن فشار خون پایین کافی است.

توصیه می‌کنیم برای سلامت قلب و عروقتان از مصرف این دو ماده‌ی غذایی مفید غافل نشوید. اگر بیماری خاصی دارید که نباید سویا بخورید، قبل از مصرف آن حتماً با پزشک خود مشورت کنید./س

برچسب ها: شیر سویا ، فشار خون ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.