مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ماهیت انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است و هر کاری که در انقلاب شکل گرفت و ماندگار شد در قالب هنر بوده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد ، محمدتقی فخریان در مراسم اختتامیه سی‌آمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور در هنرهای آوایی در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور افزود: انقلاب اسلامی ایران اضلاعی دارد که اولین ضلع آن توأم بودن عقل و وحی بوده که از ابتدای رسالت پیامبران این موضوع وجود داشته است و انقلاب اسلامی نیز تداوم داشت.

او اظهار داشت: در فضای استکبار وحی را منحصر به یک‌شنبه‌ها و عقل را در جای دیگر قرار می‌دهند و هیچ وابستگی بین این دو در آن کشورها دیده نمی‌شود.

وی گفت: دومین ضلع انقلاب پیوستگی دین و دنیا بوده و هیچ‌گاه در سیره انبیا نیز دین و دنیا از یکدیگر جدا نبوده‌اند.

وی سومین ضلع انقلاب را در هم‌تنیدگی علم، ایمان و عمل دانست و خاطرنشان کردک اگز این موضوعات در انقلاب اسلامی در کنار هم قرار نداشت امروز شاهد جایگاه رفیع علمی جمهوری اسلامی در دنیا نبودیم.

وی تصریح کرد: امروز جوانان کشور با وضو و قرائت زیارت عاشورا در آزمایشگاه‌های علمی کشور وارد شده و برای انقلاب اسلامی افتخار خلق می‌کنند.

وی بیان داشت: ضلع چهارم انقلاب اسلامی به هم پیوستگی دین و سیاست است و این دو هیچ‌گاه از یکدیگر جدا نبوده‌اند.

وی انقلاب اسلامی را پویا معرفی کرد و تأکید کرد: انقلاب هیچ‌گاه راکد و در جامانده نبوده است.

این مقام مسئول با اشاره به دوران انقلاب خاطرنشان کرد: شعارهای انقلاب وقتی آهنگ می‌گرفت حرکت و جوشش خاصی به مردم انقلابی می‌داد.

فخریان خواستار بازخوانی سرود‌های اول انقلاب شد و گفت: بعضی از سرودها را هنوز بعد از 30 سال که می‌شنویم احساس غرور می‌کنیم.

وی تصریح کرد: افتخار جمهوری اسلامی ایران آن استکه سرود ملی آن با مضامین عمیق‌ سرود شده و امروز تمام مردم با احساس غرور به احترام آن قیام می‌کنند.

محمدتقی فخریان با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: نوحه‌ها و سرودهای حماسی آهنگران و گلریز در روحیه رزمندگان بسیار مؤثر بوده است.

وی صدای دانش‌آموزان گروه‌های سرود را صدای انقلاب معرفی کرد و تأکید کرد: دانش‌آموزان با سرودهای خود سعی کنند مفاهیم اصیل انقلاب اسلامی را به نسل‌های آینده منتقل کنند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.