رییس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان از ثبت نام، بیش از دو هزار پزشك در طرح پزشك خانواده استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان شاهین شیرانی' دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان ثبت نام پزشكان دراین طرح گفت: آموزش مقدماتی آنها در سه مرحله كوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت آغاز شده است.

وی با بیان اینكه اواخر شهریور ماه سال جاری ثبت نام مردم برای این طرح آغاز می شود، اضافه كرد: بعد از ثبت نام و تشكیل پرونده سلامت، اجرای طرح آغاز خواهد شد.

به گفته شیرانی، در نظام ارجاع، تنها 10 درصد از حق ویزیت پزشك متخصص پرداخت خواهد شد و ویزیت پزشك عمومی رایگان است.

وی با اشاره به اینكه طرح پزشك خانواده در تعداد محدودی از استان های كشور اجرا شده است، اضافه كرد: این طرح آزمایش های خود را پس داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان تصریح كرد: هر فرد در سال تنها می تواند حداكثر دوبار پزشك خود را عوض كند.

وی با بیان اینكه برای هر پزشك خانواده حداقل 500 نفر در نظر گرفته می شود، افزود: تعداد پایین تر از این حد، باعث حذف پزشك از طرح می شود.

به گفته شیرانی، این طرح قابل اجرا برای طرح سلامت و بیماری های غیر اورژانسی است.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح پزشك خانواده، بسیاری از دغدغه های مردم كاهش پیدا می كند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان به مهمترین دستاورد های این دانشگاه در دولت های نهم و دهم اشاره كرد و گفت: در حوزه معاونت درمان، راه اندازی پنج بیمارستان جدید و نخستین بیمارستان فوق تخصصی اطفال در استان، اجرای عملیات ساختمانی هشت بیمارستان جدید در استان با حدود 500 تخت بستری با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیكی و توسعه بخش های ویژه و دیالیز بیمارستان ها از 312 تخت در سال 84 به 644 تخت در سال 90 از جمله دستاوردهاست.

وی افزود: راه اندازی و افتتاح نخستین بخش فوق تخصصی جراحی صرع و سامانه ناوبری و هدایت اعمال جراحی صرع در سطح كشور، ساخت پنج مركز درمان بستر و خرید تجهیزات پزشكی مراكز به ارزش بالغ بر 500 میلیارد ریال از دیگر دستاوردهای حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی در دولت های نهم و دهم است.

وی افزایش تعداد مقالات علمی نمایه شده از 390 مقاله در سال 84 به یكهزار و 771 مقاله در سال 90 و ورود پنج مجله دانشگاه به نمایه معتبر و بین المللی ISI را از دستاورد های حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی اصفهان برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: قرار گرفتن این دانشگاه در مجموعه یك درصدی دانشگاه های برتر جهان از نظر پژوهشی از دیگر دستاوردهای حوزه معاونت تحقیقات و فناوری در دولت های نهم و دهم است.

به گفته وی، بیمارستان حضرت امام رضا(ع) كه مخصوص بیماران سرطانی است تا دو ماه آینده راه اندازی می شود و بیمارستان های دهاقان و خور در سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: دو رشته طب سنتی و داروسازی سنتی نیز راه اندازی می شود كه از مهر یا بهمن ماه در مقطع دكتری دانشجو می پذیرد.

شیرانی گفت: نخستین بیمارستان صحرایی با حدود 50 تخت و امكاناتی مانند یك بیمارستان نیز توسط دانشگاه علوم پزشكی خریداری شده كه در ماه جاری نخستین مانور آن انجام می شود.

وی با بیان اینكه در پنج ماه سال جاری 60 میلیارد ریال تجهیزات پزشكی برای بیمارستان های دولتی استان و دانشكده های دانشگاه خریداری شده است، افزود: دو دستگاه سی تی اسكن برای بیمارستان های فلاورجان و فریدن تا دوماه آینده نصب و راه اندازی می شود.

شیرانی اظهار داشت: تا پایان شهریور ماه جاری، تمام بیمارستان های دولتی استان به سامانه بی خطر سازی زباله های عفونی مجهز خواهد شد./س

برچسب ها: اصفهان ، طرح ، پزشک ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.