سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان حجم تولید سالانه معادن این استان را بیش از 16 میلیون تن بیان كرد و گفت: با سرمایه گذاری بیشتر ظرفیت تولید معادن استان سمنان تا چهار برابر قابل افزایش است

'رسول منصوری' ه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان  با بیان اینكه 374 واحد معدنی فعال در استان سمنان وجود دارد افزود: این استان جزء استانهای برتر معدنی است و معادنی نظیر سنگ نمك و گچ، سیلیس، سنگ آهن را در خود جای داده است.

وی نمك و گچ را از مهمترین معادن استان سمنان برشمرد و گفت: 55 درصد نیاز كشور از معادن استان سمنان تامین می شود.

وی گفت: سمنان در صادرات مواد معدنی نیز نقش تعیین كننده ای دارد و كشورهای آسیای میانه، گرجستان، افغانستان، عراق، آلمان و انگلستان از كشورهای هدف صادرات مواد معدنی است.

منصوری به اشتغال در واحدهای معدنی اشاره كرد و گفت: در شروع انقلاب تعداد معادن در استان 25 واحد و در آغاز دولت نهم و دهم 299 واحد فعال بود و در در دولتهای نهم و دهم 109 معدن فعال جدی ایجاد شد.

وی گفت: استان سمنان در زمینه زغال سنگ رتبه پنجم یا ششم را در كشور دارد و با فرآیند جدید بستر برای پیشرفت بیشتر آماده است و نیاز به سرمایه گذاری جدی دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: میزان تولید نمك استان سمنان حدود یك میلیون و 20 هزار تن و حجم تولید گچ هشت میلیون و 700 هزار تن در سال است و در هر دو محصول گچ و نمك استان سمنان در رتبه اول كشور قرار دارد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.