رئيس کل دادگستری استان کرمان گفت: بستر سازی و فراهم آوردن راهکارهای مناسب در جهت پیشگیری از وقوع جرم، نیاز جدی به حضور رسانه‌ها است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام علی توکلی در نشست صمیمانه و هم اندیشی با اصحاب رسانه با موضوع پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند هدف، برنامه ریزی و همکاری همه جانبه است که رسانه ها می توانند در تحقق این امر مهم نقش بسزائی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به نقش اطلاع رسانی وآموزشی رسانه افزود: رسانه ها می توانند در قالب هنر، روایت یک اتفاق و تحلیل گام های موثری بردارند.

وی ادامه داد: مسئولان قضایی ضمن ارتباط نزدیک و چهره به چهره با افراد در قالب حضور در مساجد، مدارس و اجتماعات، می‌توانند در راستای آموزش و اطلاع رسانی قوانین و جرم‌ها وهمچنین عواقب آنها کمک کنند.

وی ادامه داد: رسانه ها می‌توانند در امتداد این حضور و در جهت اشاعه این آموزش‌ها و هشدارها گام بردارند.

حجت الاسلام توکلی با تاکید بر انتقال نقطه نظرات جامعه به مسئولان توسط رسانه‌ها اظهار داشت: رسانه‌ها باید در راستای رسالت خود مسائل اجتماعی، حوادث شهری وکاستی‌های خدماتی را به مسئولان انتقال دهند.

وی بر نقد عاقلانه در رسانه ها تأکید کرد و گفت: باید مسائل را با نگاه کارشناسی و مبتنی بر اطلاعات کامل مورد نقد قرارداد تا بتواند نقدی کاربردی و اثر بخش باشد.

براساس اين گزارش به نقل از اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: نقدها نباید انتقام جویانه و به قصد تخریب باشد چرا که این گونه نقدها اعتبار آبروی افراد را تحت شعاع قرار داده و از نظر شرعی هم انسان را مدیون می کند.

وی افزود: در نقد نباید کل یک مجموعه را زیر سئوال برد و تمام زحمات و تلاش‌ها را نادیده گرفت، بلکه باید ضمن جلوگیری از سیاه نمايی با ذکر مراتب خوب و قابل تقدیر به مسائل مبتنی بر نقص و عیب نیز اشاره کرد.

وی در پایان ایجاد یک تشکل منسجم در استان را برای رسانه‌ها خواستار شد و خطرنشان كرد: رسانه‌ها باید با ایجاد یک پایگاه منسجم، مکانی را برای هماهنگی، همراهی و هم اندیشی فراهم آورند.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: جرم ، مطبوعات ، توکلی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار