"صبري عمار" تحليلگر مصري با استقبال از نزديكي مصر به ايران در تحليل رابطه دوجانبه اين دو كشور، نوشت: همواره تلاش هايي در كار بوده و هست تا مصر را منزوي كرده و آن را به دور از صحنه منطقه اي، اسلامي، عربي و حتي بين الملل نگهدارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه الشعب مصر؛ ايران همان كشور مسلماني است كه در تمام شرايط طرفدار مظلومان بوده و هست و تنها كشوري است كه سياست "روي پاي خود ايستادن" را به خوبي اجرا كرده و با دست خالي راه پيشرفت را پيمود. ما نيز بايد با ايجاد رابطه با اين كشور، تجارب گرانقيمت آن را بياموزيم.
 
سالهاي متمادي بود كه مصر در قضيه درگيري عرب و اسرائيل به نفع اين رژيم صهيونيستي سكوت اختيار كرده و اسرائيلي كه تا دندان مسلح به سلاح هسته اي است، همواره با مظلوم نمايي حمايت اكثريت دولتها و از جمله مصر را به خود جلب كرده بود. اما نبايد گول يك چنين ظاهر سازي هايي را خورد؛ چرا كه همين رژيمي كه از فعاليت هسته اي صلح آميز ايران ابراز نگراني مي كند و به همه درباره آن هشدار مي دهد، خود صاحب بيش از 200 كلاهك هسته اي است كه تهديدي براي كل دنياست. بله بازي با عواطف و خلط دروغ و حقيقت و بازي با افكار عمومي، سياست ويژه رژيم صهيونيستي است.

پس از روي دادن تحولات ريشه اي در دولت مصر و با توجه به نشست سران غير متعهد در تهران، امروز بهترين فرصت براي ايجاد رابطه دوستانه با ايران است تا از اين طريق خود را از يوغ صهيونيسم خارج كنيم و البته ارتباط با ايران، بهترين راه استقرار امنيت در منطقه و احياي عظمت از دست رفته مصر است.

دكتر صبري عمار، در تحليل سخنهاي خود، ادامه داد: ايران در اجراي سياست "روي پاي خود ايستادن" تجارب فراوان و گرانبهايي دارد. ما مي توانيم با ارتباط محكم با ايران، بياموزيم كه چگونه روي پاي خود بايستيم و چگونه با دست خالي صاحب تكنولوژي هاي پيشرفته علمي، پزشكي، نظامي و ... شويم.

ايران كشور مسلماني است كه توانست با اتكاي به خود، راههاي پيشرفت را از انحصار غرب و آمريكا خارج كند و در شرايطي سخت، خود راه پيشرفت را به آساني طي كند.

ايران همان كشوري است كه توانست با دست يافتن بر تكنولوژي روز در برابر اسرائيل و‌ آمريكا قد علم كند و موجب توازن قدرت در منطقه شود و تنها كشوري است كه با صراحت تمام، غرب را به چالش مي كشد.

ايران همان كشور مسلماني است كه در تمام شرايط با ملت ما در يك سنگر ايستاد؛ چرا كه خداي ما، پيامبر ما، رسالت ما و البته دشمن ما مشترك است و كشور ايران به اين مشتركات، پايبند بوده و هست.

سپس دكتر صبري عمار به رفتار مصر پرداخته و مي گويد: اما در گذشته نه چندان دور در مقابل اين همه برادري و پيشرفت ايران، ما چه كرديم؟ از يكسو دست روي دست گذاشتيم و مطيع قدرتها شديم و از طرفي سالهاي سال از هر طريق ممكن غالبا بر ضد اين كشور دوست و مسلمان عمل كرديم! فقط و فقط به اين گناه كه ايران از مظلومين جهان به ويژه مردم غزه حمايت مي كند، در رسانه هاي خود به تخريب آن پرداخته، خود در كنار سلطه طلبان ايستاديم.
 
امروز همان فرصت تاريخي است كه بايد آن را غنيمت بشماريم، تا هم گذشته را جبران كرده، هم به پيروي از ايران راه پيشرفت را بپيماييم و در آينده اي نه چندان دور، منطقه اي آرام، امن و البته دوست و برادر رقم بزنيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار