پايگاه خبري اوپدنيوز در مقاله اي به قلم "استفن لندمن" به بررسي پروژه غرب در تهديد جلوه دادن ايران براي امنيت جهاني پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، در اين مقاله آمده است،ایران برای هیچ كشوري تهديد نمي باشد، ايران در 200 سال گذشته به كشوري حمله نكرده است و رهبران غربی و اسرائیل این را بخوبي مي دانند.
امروزه مسئله اجلاس سازمان غيرمتعهدها در ايران آزرده خاطري غرب و اسرائيل را به همراه داشته است. بیش از 100 کشور عضو جنبش عدم تعهد براي شركت در اجلاس سران اين سازمان،كه از 26 تا 31 آگوست برگزار مي گردد،به تهران آمده اند. حضور آنها مشروعیت ایران را تایید می کند، گسترش حمایت، مخالفت با خصومت غرب و تجاوز آنها را نشان می دهد،از طرفي اعتبار و جايگاه خاصي براي ايران در پي خواهد داشت.
واشنگتن و اسرائیل بی وقفه جمهوری اسلامی ايران را مورد انتقاد قرار مي دهند. برنامه هميشه مطرح جنگ در رسانه هاي آنها از جمله اين موارد مي باشد. رسانه هاي كذب پرداز و اتاق فكر هاي جناح راست از اين حربه سياسي حمايت مي كنند. تلاش آنها تنها با يك هدف دنبال مي شود: "جنگ با كشورها!"
موسسه یهودی "امور امنیت ملی جينسا" (JINSA)خود را "تاثیر گذار ترین گروه در مورد مسئله روابط نظامی ایالت متحده و اسرائیل می داند: "از قدرت نظامی ایالت متحده، سیاست امنیت ملی و روابط امنیتی قوي ایالت متحده با اسرائیل حمايت مي كند". "از بی قانونی اسرائیل، برنامه های سلطه گرانه منطقه ای و تجاوز و اشغالگري اسرائيل در فلسطين و ديگر دشمنان منطقه اي نيز حمايت مي كند." در كل هدف اين سازمان دستيابي به حمایت کامل و همه جانبه واشنگتن و رسيدن به يك اشتراك سياسي مي باشد.
موسسه جينسا متعلق به مقامات نظامی/ صنعتی هر دو کشور مي باشد.
در ماه ژانویه، روزنامه یهودی ديلي فوروارد در گزارشي اشاره داشت: اخراج مدیر اجرایی سابق شوسانا بر ديگر اعضاي اين موسسه تاثير منفي گذاشت. در اعتراض به اين اقدام، نومحافظه کاران جيمز وولسي، ریچارد پرل و مایکل لدین از هئيت مشورتي اين موسسه استعفاء دادند. متعاقبا شاهد"تحول کثیف در انتقال قدرت در رده های بالای این گروه و مبارزه برای حفظ ارتباط بوديم كه دغدغه تامين مالي اين موسسه در زمان کاهش بودجه ها و افزايش رقابت از سوي ديگر گروه هاي يهودي،مسئله ساز گرديده است."
مسئله ديگر نئو محافظه كاران مي باشند.اكنون رقابت سازمان ها با یکدیگر برای نفوذ، اعتبار، برتری و گرفتن بودجه مطرح مي گردد. در اختيار داشتن مقامات سطح بالا به عنوان اعضای هیئت مدیره و / یا مشاورین ،براي ادامه فعاليت اين موسسه بسيار حياتي مي باشد. اين افراد بسيار ثروتمند و از ارتباطات درون سازماني خوبي با ديگر نهادها برخوردار مي باشند. افراد صاحب نفوذ براي اين موسسه از اهميت ويژه اي برخوردار است. دیوید استينمن ریاست هیئت مدیره مشاوران موسسه را بر عهده دارد. او قبلا رياست سازمان William Rosenwald Family را بر عهده داشت. وي ارتباط نزدیکي با لابی اسرائیلی، شركت هاي جنگي دفاعي و دیگر شرکت های بزرگ دارد.
"ديويد جاستمن" يكي از مديران اجرايي جي پي مورگان و مشاور در بخش مدیریت ثروت است. نایب رئیس "موریس آميتاي" قبلا به عنوان مدیر اجرایی آيپك مشغول به كار بود. وی همچنین کمیته سیاسی واشنگتن را تاسيس كرده است. به مانند موسسه یهودی "امور امنیت ملی" جينسا، اين موسسه نيز از طرفداران پروپاقرص سياست هاي اسرائيل مي باشد.
همچنین ایدئولوگ های جناح راست و طرفدار اسرائیل نيز در اين موسسه حضور فعالي دارند. موسسه یهودی امور امنیت ملی جينسا داراي افراد کلیدی به نمایندگی از منافع اسرائیل است. آنها گاهي نيز در تقابل با امریکا مي باشند.
موسسه يهودي "امور امنيت ملي جينسا" در راستاي اهداف آيپك، کمیته امور عمومی اسراییل آمریکایی با تمرکز بر سیاست های دولت و کنگره،حركت مي كند. موسسه يهودي "امور امنيت ملي جينسا"در مورد مسائل نظامی، روابط بین مقامات پنتاگون و اسرائيل، و مجتمع هاي صنعتي/ صنعتی امریکا فعاليت گسترده اي دارد.  
پس از يازده سپتامبر موسسه مذكور و گروه های همفکر برای گسترش اقدامات نظامی واشنگتن در پاسخ به اين حمله،فعاليت گستده اي را آغاز كردند. اين موسسه نقش كليدي در جنگ عراق داشت. در حال حاضر این موسسه به دنبال جنگ با ایران است. موسسه مذكور در 16 جولاي، تحریم ایران را بی تأثیر دانسته و گزينه جنگ را مطرح كرد.
به گفته آنها، رهبران ایران بر این باورند که آنها می توانند تحریم ها را دور بزنند و بر اين باورند كه جهان بعد از پذيرش ايران به عنوان يك قدرت هسته اي و امن در منطقه، به خريد نفت از ايران روي خواهند آورد. ايران هنوز درآمد نفتي قابل توجه دارد. ذخاير پولی و طلا ايران قابل توجه مي باشد. تحریم ها یک تاکتیک کوتاه مدت و محکوم به شکست مي باشند. حملات سایبري، تبلیغات و فرافكني ها، ترور دانشمندان هسته ای ایران، مذاکرات، و اقدامات دیگر ممکن است جو سياسي بينابيني را كاهش دهد،اما به حل كامل تنش ها منجر نخواهد شد. در اين بين ايران نيز زمان زيادي براي تكميل دانش هسته اي خود خواهد داشت.
يكي ديگر از دغدغه هاي مقامات غربي اشاعه انقلاب ايران و الگوبرداري كشورها مخصوصا ملت هاي منطقه خاورميانه مي باشد.
موسسه يهودي "روابط امنيتي ملي جينسا" در تلاش براي" آماده سازی شرايط مورد نياز براي اعمال قدرت نظامی در زمان مطلوب بدون در نظر گرفتن نتايج انتخابات و یا سایر ملاحظات سیاسی، در يك دوره زماني كوتاه مدت مي باشد."
علاوه بر موسسه يهودي،موسسه امریکن اینترپرایز نيز از نفوذ قابل توجهي در سياست برخوردار است. اين موسسه در سال 1943 براي ترویج "بازار آزاد(سرمايه گذار)، دفاع قوی و متمرکز بر روابط بین المللی هوشمند، و فراهم آوري زمينه لازم برای بخش غالب جامعه آمریکا برای به دست آوردن ثروت و قدرت بيشتر تاسيس شد. این موسسه با شورای قانونگذاری بورس آمریکا (الک) رابطه اي نزديكي دارد. اين موسسه از يك لابي فراتر عمل مي كند. شركت ها از نفوذ خود در شوراي قانون گذاري بورس آمريكا استفاده كامل مي كنند. آنها قوانین را با مشاركت لابي ها و در پشت درهای بسته تدوين(به نفع گروه هاي ذي نفوذ) مي كنند. انجام این کار آسیب زيادي را به منافع عمومي(مردمي) در بر دارد.
در اواخر دهه 70 موسسه اينترپرايز آمريكا اعتبار و جايگاه نفوذي قابل توجهي را در سطح ملي بدست آورد.  رونالد ریگان موسسه اينترپرايز را "انقلاب در ایده ها" مي داند. "امروزه مهم ترین بورس تحصیلی آمریکا مربوط به اتاق فكرهاي ما مي باشد و در اين بين نفوذ و اعتبار هيچ كدام از موسسات به اندازه موسسه امریکن اینترپرایز نمي باشد".
پس از حادثه يازده سپتامبر موسسه اینترپرايز يکی از معماران برجسته سياست هاي خارجي دولت بوش بود. در ترویج سياست "تغییر رژیم از طریق جنگ در كشور عراق"،نقش مهمي داشت. جرج بوش توجه خاصي به اين موسسه داشت و بارها اعلام كرده بود كه از كارشناسان و متخصصان سياسي اين موسسه استفاده مي كند. بيش از 20 نفر از كارشناسان اين موسسه در بدنه دولت بوش فعاليت تمام وقت داشتند.
در ماه ژوئن سال 2003، موسسه اینترپرايز و انجمن مطالعات سياست عمومي و قوانين فدرال ، (NGO)ها را تاسيس كرد. این سازمان از طرفداران اسرائیل و سياست هايش مي باشد. این سازمان در واقع،حقیقت، عدالت و برابري را ناديده مي گيرد. زمانی که اسرائیل رويه جنگ را در نظر دارد،اين سازمان از آن حمايت مي كند.
دیک چنی یکی از اعضای برجسته اين موسسه مي باشد. پژوهشگران اين موسسه عبارتند از: نیوت گينگريچ، پل ولفوویتز، جان بولتون، جان یو، ریچارد پرل، فیل گارم، لری لیندزی، گلن هوبارد، چارلز موری، راجر نوريگا، و لین چنی.
موسسه اینترپرايز با قدرت تمام دستور کار امپریالیستی واشنگتن را اجرا مي كند. در حال حاضر جنگ سوریه و ایران در دستوركار آنها قرار دارد. از تغییر رژیم در هر دو کشور حمايت مي كند. در مورد ترویج جنگ و كشتار مردم بي دفاع ابايي ندارد.
مسيح ظریف مدير تحقيقات "پروژه تهدیدات بحراني"موسسه انترپرايز مي باشد. وي تلاش زيادي براي تهديد جلوه دادن ايران كرد اما در نهايت در اين مورد ناكام ماند. هیچ مدرکی که نشان بدهد ايران برنامه تسلیحات هسته ای را به اجرا مي گذارد،ارائه نشد. اسرائیل، واشنگتن، و دیگر مقامات غربی نيز آنرا به خوبي مي دانند. كارشناسان موسسه اینترپرايز نيز كاملا به اين امر واقف هستند.  
در پايان اينكه اعتبار و صحت تحقيقات و ادعاهاي ظریف و همراهان وي به شدت كاهش يافته است.
او از طرفداران و حاميان جنگ مي باشد. در كنار وي،كارشناسان و متخصصان موسسه اینترپراز نيز وي را همراهي مي كنند. در چهارچوب كاري آنها، تسلط امپریالیستی از اولویت ويژه اي برخوردار است. آنها تحقق اين امر را در حمله به سدهاي مقاوم و مخالف امپریاليسم مي بينند.

برچسب ها: غرب ، ایران هراسی ، نم ، اجلاس ، لابی ، nam
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار