دبير تشكيلاتي دفتر تحكيم وحدت گفت: دبيرکل سازمان ملل متحد احترام به حقوق ملت‌ها را از تمام كشورها از جمله كشورهاي غربي و آمريكايي مطالبه كند.

مهدي اميريان دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به هجمه و تلاش دشمنان براي پياده كردن پروژه ايران هراسي اشاره كرد و گفت:‌ سال‌هاي اخير توانسته‌ايم بر هجمه تبليغاتي غرب فائق شويم، اما برگزاري خوب اين اجلاس و استقبال هيئت‌هاي ديپلماتيك سطح عزتمندي ايران را بالا برد و خط بطلاني بر پروژه ايران هراسي كشيد.

اميريان بازتاب برگزاري اين اجلاس در رسانه‌هاي خارجي نشانگر تاثيرات مثبت اجلاس در تقويت ديپلماسي ايران دانست و افزود: كشورهاي شركت‌كننده در اجلاس جنبش عدم تعهد، با مشاهده احترام به ايران به حقوق ملت‌ها برخلاف تبليغات منفي موجود غرب، باعث شكست دشمن در القاي هجمه‌هاي تبليغاتي شد.

دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت حضور دبير كل سازمان ملل را فرصت مناسبي براي احياي حقوق ناديده گرفته شده برخي ملت‌ها مانند فلسطين دانست و افزود: از بان‌كي‌مون مي‌خواهم احترام به حقوق ملت‌ها را از همه كشورها از جمله كشورهاي غربي و آمريكايي مطالبه كند و با توجه به جايگاه بين‌المللي خود، بازبيني اهداف اوليه نهادهاي بين‌المللي را مطالبه كند چرا كه فعاليت وي مي‌تواند نقش عمده‌اي جلوگيري از اعمال شدن ظلم و ستم به برخي كشورها به واسطه توزيع ناعادلانه ثروت و قدرت در جهان ايفا كند.

وي برگزاري موفقيت‌آميز اجلاس جنبش عدم تعهد را ضامن حفظ امنيت و اقتدار ايران در سطح بين‌المللي براي سال‎هاي متوالي دانست و افزود: در واقع اجلاس جنبش عدم تعهد خط بطلاني بر  ياوه‌گويايي‌ کساني که دم از مسامحه و سازش‌هاي با ظلم‌ مي‌زنند مي‌کشد.

اميريان خاطرنشان كرد: مسئولان كشور نبايد از شعار سال غافل شده و بايد تلاش كنند تا دستاوردهاي اين اجلاس نيز به تحقق هر چه‌ زودتر مطالبه رهبري منجر شود.

وي در پايان از دستگاه ديپلماسي خواست تا با درك شرايط سياسي، ضربه محكمي بر تناقض‌گويي‌هاي غربيان درباره وضعيت ايران بزنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار