ديوان عالي اوکراين درخواست تجديد نظر يوليا تيموشنکو نخست وزير سابق اين کشور را رد و حکم محکوميت وي به هفت سال زندان به جرم سوء استفاده از قدرت را تاييد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبكه الجزيره، الکساندر الفيموف قاضي دادگاه اعلام کرد: قضات به اين نتيجه رسيدند که درخواست تجديد نظر مورد تاييد نيست.
وي گفت: ديوان عالي اوکراين به اين نتيجه رسيد که حقوق تيموشنکو از سوي دادگاه استيناف کييف که 23 ماه دسامبر درخواست تجديد نظر نخست وزير سابق اين کشور را رد کرد، نقض نشده است.
وي افزود ديوان عالي اوکراين همچنين نتيجه گرفت که حقوق تيموشنکو در زمينه برخورداري از مراقبت هاي پزشکي و حضور در جلسات دادگاه نقض نشده است.
تيموشنکو که از سال 2007 تا سال 2010 نخست وزير اوکراين بود، ماه اکتبر محکوم شد و در حال گذراندن دوره هفت سال حبس خود در زنداني در شهر خارکيف واقع در شرق اين کشور است.
نخست وزير سابق اوکراين به جرم سوء استفاده از قدرت به علت امضاي يک قرارداد گاز با روسيه در سال 2009 محکوم شد.
تيموشنکو با اتهامات تازه اي در خصوص فرار مالياتي در دهه نود ميلادي زمانيکه يک بازرگان بوده، مواجه شده است.
تيموشنکو 51 ساله که زماني رقيب سياسي ويکتور يانوکوويچ رئيس جمهور اوکراين بود، با رد همه اتهامات، اين اتهامات را سياسي خوانده است.
نخست وزير سابق اوکراين به دادگاه حقوق بشر اروپا شکايت و اعلام کرده است وي به طور غيرقانوني دستگير شده و از مراقبت درماني کافي برخوردار نبوده است.
اتحاديه اروپا از تاييد حكم نخست وزير اوكراين ابراز تاسف كرد.
برچسب ها: تیموشنکو ، اوکراین ، حکم ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار