شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه گزارش داد: حل بحران سوريه با شيوه هاي صلح آميز و استفاده از همه شيوه هاي ممکن در اين راه، اصلي ترين مسئله در پيش نويس بيانيه پاياني اجلاس تهران است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، گزارشگر اين شبکه در گزارشي با عنوان «پيروزي طرفداران صلح در تهران» افزود: اين پيش نويس تحريمهاي غرب عليه سوريه را محکوم مي کند و خواستار کنار گذاشتن خشونت و اجراي اصلاحات در سوريه شده است. شرکت کنندگان در نشستهاي تهران از تعيين الاخضر الابراهيمي به عنوان فرستاده بين المللي به سوريه حمايت کردند.
در ادامه اين گزارش آمده است: علاء الدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ايران هم از طرح پيشنهادي براي تشکيل کميته اي از جنبش غيرمتعهدها با مشارکت ايران، مصر و ونزوئلا براي حل بحران در سوريه خبر داد. بروجردي ترکيب اين کميته را منطقي توصيف کرد. وي همچنين از برگزاري نشست چندجانبه در تهران درباره سوريه خبر داد. اکنون نگاه ها به سوي پايتخت ايران است و فضاي راه حل مسالمت آميز در اجلاس تهران حکفرماست. خوشبيني زيادي وجود دارد که در اين اجلاس درباره سازوکار موثري براي حل بحران سوريه توافق شود.
برچسب ها: سوریه ، اجلاس ، تهران ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار