فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از کشف 5 قلم شی تاریخی دارای ارزش تاریخی و فرهنگی در شهرستان مینودشت خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، علی اصغر عقیلی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: بنا به گزارشات واصله از سوی منابع و مخبران این یگان، مبنی برحمل و نگهداری یک محموله اشیای تاریخی و فرهنگی در منزل احدی از ساکنان روستای عباس آباد مینودشت، اکیپی از مامورین یگان ضمن بازدید نامحسوس از محل و با تشخیص اینکه گزارش واصله صحت دارد سریعاً، مراتب را به پلیس آگاهی شهرستان منتقل و با اخذ مجوزات قانونی و قضایی با همراهی پرسنل پلیس آگاهی وارد منزل شده و دریک بازرسی منزل تعداد 5 قلم اشیای اصل ودارای ارزش تاریخی و فرهنگی کشف شد.

وی افزود: در این عملیات، دو عدد سه پایه سفالی به رنگ خاکستری، کاسه دسته دار به رنگ خاکستری، ظرف سفالی کسردار به رنگ خاکستری و سبو یا کوزه سفالی به رنگ قرمز از اشیای کشف شد.

عقیلی خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده مقدماتی یک متهم دراین بازرسی دستگیر و اشیای مکشوفه تحویل پلیس آگهی شهرستان مینودشت شد.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان، با سرکشی ها مداوم و پی درپی، ضمن حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی، متخلفان و متجاوزان را شناسایی کرده و در پاسداری هر چه بیشتر از مواریث این استان همت می گمارند./س

برچسب ها: اشیا ، میراث ، مینودشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.