پاکستان و تاجیکستان از دبیرخانه شبکه پارک‌های علم و فناوری مستقر در گیلان تقاضای همکاری در تقویت پارک‌های علم و فناوری خود را کردند.

 به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران گیلان ، رئیس پارک علم و فناوری گیلان از تقاضای همکاری نماینده پارک علم و فناوری پاکستان از دبیرخانه پارک‌های علم و فناوری تاسیس شده در گیلان خبر داد و گفت: تاجیکستان هم در این راستا از ما تقاضای کمک و تقویت پارک‌های علم و فناوری خود را کرده است.

مجید متقی‌طلب  با تصریح بر اینکه این کشورها جزو کشورهای او‌آی‌سی هستند، اذعان کرد: این قضیه می‌تواند موجب ارتقای مراتب علمی و فرهنگی گیلان و ایران شود.

وی ، با اشاره اینکه سال گذشته پارک علم و فناوری گیلان از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان دبیرخانه و محل استقرار شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی و کانون هماهنگی و ارتباط بین پارک‌های کشورهای اسلامی معرفی شده است، گفت: دبیرخانه مذکور با حضور پروفسور عطاءالرحمان، هماهنگ کننده کل کامستک در دی ماه 90 افتتاح شد.

این مقام مسئول افزود: کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی (کامستک) دارای سه کمیته از جمله کمیته علم و فناوری است که شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی زیرمجموعه این کمیته محسوب می‌شوند.

متقی طلب ، با بیان اینکه محل دبیرخانه شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی به نشانی اینترنتی www.instp.ir، در ساختمان اصلی پارک علم و فناوری گیلان مستقر است، گفت: نخستین مجمع شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی با هدف ایجاد ارتباط مستمر با کشورهای اسلامی و استفاده از تخصص آنها در زمینه‌های مختلف علمی همزمان با اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران در گیلان برگزار شده است. در این گردهمایی دو روزه که معاون فناوری و پژوهشی و رئیس همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نماینده کامستک دکتر ماهسار از پاکستان و نماینده 9 کشور اسلامی دیگر حضور داشتند علاوه بر طرح موارد مرتبط با شبکه پارک‌ها، کارگاه آموزشی با عنوان «نقش پارک‌های علم و فناوری در توسعه اقتصادی دانش بنیان» برگزار شد./ س

 

برچسب ها: پارک ، علو ، فناوری ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.