در مراسمی با حضور نمایندگان ورزش خراسان رضوی، پرچم جمهوری اسلامی ایران در دهکده بازی‌های پارالمپیک لندن به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، حامد علیزاده و سعید رحمتی در رشته ورزشی جودو نابینایان، راضیه شیرمحمدی و زهرا جوانمرد در رشته تیر و کمان، شاهین ایزدیار در رشته شنا و جواد شیردل در رشته گلبال نابینایان به عنوان ورزشکار و امیرابراهیمی به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس با ویلچر، هادی رضایی به عنوان سرمربی تیم والیبال نشسته و حمید مزارزهی به عنوان مربی تیم ملی دو و میدانی نابینایان از خراسان رضوی در این مراسم حضور داشتند.

بنا بر این گزارش در حالی چهاردهمین دوره بازی های پارالمپیک امروز 8 شهریور ماه ساعت 20 به وقت محلی در لندن آغاز می شود که 4 هزار و 200 ورزشکار از 165 کشور دنیا در 10 روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران نیز با 79 ورزشکار در رشته های دو و میدانی مشترک بین معلولان جسمی، حرکتی و نابینایان، شنا، تیراندازی، تیر و کمان، دوچرخه سواری، والیبال نشسته، تنیس با ویلچر، فوتبال 7 نفره، وزنه برداری، تنیس روی میز، جودو، گلبال و فوتبال 5 نفره ویژه نابینایان و کم بینایان در این رقابت ها حضور دارد.

همچنین جمهوری اسلامی ایران در این رقابت ها هفتمین حضور خود در رقابت های پارالمپیک را تجربه می کند و در دور پیشین این رقابت ها در بازی های پارلمپیک 2008 پکن با کسب 5 نشان طلا، 6 نقره و 3 برنز در میان 147 کشور جایگاه 22 را بدست آورد./س 

برچسب ها: پرچم ، اهتراز ، پاراالمپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.