طرح آبرسانی از سدتالوار به همدان یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی کشور است که برای اجرای کامل آن 500 میلیارد تومان نیاز است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان از بررسی مشکلات این طرح در بازدید جدید وزیر نیرو خبر داد و گفت: طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان پس از گذشت 5 سال تنها 25 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
علی کمندانی هدف از اجرای این طرح را تصفیه و انتقال 63 میلیون مترمکعب آب در سال از سدتالوار زنجان به همدان عنوان کرد و افزود : این مقدار آب نیاز یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت شهر همدان و شهرهای اطراف را تا سال 1420 تامین می کند.
وی با بیان اینکه اگر 430 میلیارد تومان اعتبار باقی مانده به این طرح اختصاص یابد تا سال 1393 به بهره برداری می رسد خاطرنشان کرد: امسال 65 میلیارد تومان از محل اعتبارات فروش اوراق مشارکت و درآمد مازادنفتی به این طرح اختصاص یافته است .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: این خط انتقالی آبرسانی از سدتالوار به همدان به طول 138 کیلومتر در حال ساخت است و قابلیت انتقال 3 هزار و 700 لیتر آب در ثانیه را دارد.
کمندانی از اجرای 110 کیلومتر خط انتقال از سد تا تصفیه خانه این طرح به عنوان طرح مهرماندگار خبر داد و افزود: در طول خط انتقال یک تصفیه خانه با ظرفیت 3 هزار و 700 لیتر در ثانیه و 4 مخزن 30 هزار مترمکعبی ، 3 مخزن 10 هزارمترمکعبی و 3 ایستگاه پمپاژ ساخته می شود./س
برچسب ها: همدان ، آبرسانی ، تالوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.