استان زنجان با تحت آموزش قرار دادن صد درصد کودکان مشمول تحصیل در دوره ابتدایی، در انسداد مسیر بی‌سوادی رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نرخ باسوادی سن 10 تا 49 سال در استان گفت: با پیگیری جدی در حال حاضر نرخ باسوادی سنین 10 تا 49 سال در استان به رقم 5/95 درصد رسیده است.

نظری با اشاره به اعتبارات جاری این اداره‌کل افزود: در سال 84 اعتبارات جاری این اداره‌کل که بخش اعظم اعتبارات را شامل می‌شود 90 میلیارد تومان بود که در حال حاضر به 198 میلیارد تومان رسیده است و تلاش شده است تا 100 درصد واجدین تحصیل تحت پوشش قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تغییر در ظاهر آموزش بودیم با این سند تحول تغییرات بنیادین هر محتوایی را نیز در محتوای آموزش شاهد خواهیم بود که بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی می‌باشد و اولین گام در راستای تحقق این سند، اجرایی کردن نظام آموزشی 6-3-3 می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به افزایش امکانات و تسهیلات آموزشی طی سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: از 6 مدرسه شاهد به 21 مدرسه، از 2 مرکز مشاوره خانواده به 7 مرکز مشاوره، از تنها یک مرکز اختلالات یادگیری برای کودکان استثنایی به 8 مرکز، از 72 کارگاه آموزشی در مدارس به 205 کارگاه، از 922 کتابخانه کلاسی به 1857 کتابخانه کلاسی، از 14 مرکز قرآنی به 142 مرکز و از سرانه ورزشی 6 سانتی‌متر مربع به ازای هر دانش‌آموز در حال حاضر به 52 سانتی‌متر فضای آموزشی رسیده‌ایم./س

برچسب ها: رتبه ، اول ، بی ، سوادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.