دبير کل جبهه پايداري گفت: جمهوري اسلامي ايران در ميان کشورهاي جنبش عدم تعهد از بدو تاسيس تاكنون نشان داده که در راستاي تحقق شعارهاي ضد‌استکباري و آزادي‌خواهي به معناي واقعي گام برداشته است.


حجت‌الاسلام مرتضي آقا تهراني در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران  پيرامون اجلاس عدم تعهد اظهار داشت: سازمان ملل و جوامع بين‌المللي بحث‌هاي انسان دوستانه‌اي همچون حقوق‌ بشر، مبارزه با تروريسم، مخالفت با ديکتاتوري و استکبار را بارها تكرار مي‌كنند و اين در حالي است كه در عمل نتيجه مثبتي ندارد.

دبير کل جبهه پايداري با بيان اينکه معناي شعارهاي غربي در  عمل متفاوت است، به فرمايش امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خميني(ره) در اين رابطه فرمودند: "نمي دانم که چرا الفاظ معناي خود  را از دست داده اند".

وي با اشاره به دخالت‌هاي آمريکا تحت عنوان حمايت از حقوق بشر در منطقه خاورميانه تصريح کرد: دولتمردان آمريکا به هر بهانه‌اي  قصد مداخله در امور کشورهايي که در آنها بيداري اسلامي رخ داده دارد و با اينکه ژست ضد ديکتاتوري مي‌گيرد در عمل شاهد رفتارهاي ديگري هستيم.

حجت‌الاسلام آقا تهراني با تاکيد بر اينکه جنبش عدم تعهد بايد بتواند به شعارهاي عدالت محورانه و بشر دوستانه‌اش به درستي عمل کند، افزود: جنبش عدم تعهد براي پيشرفت نياز نيست حرف جديدي را پيش بگيرد بلکه بايد شعارهايي مانند آرامش، امنيت ،مبارزه با تروريسم و استکبار را به درستي به دنيا القاء و به آنها جامه عمل بپوشاند و نشان دهنده عدالت حقيقي باشد.

وي ادامه داد: سران شرکت کننده در اجلاس نم بايد به دنبال اصلاح معناي حرف‌هايي که زده شده اما به هيچ عنوان عملياتي نشده باشند.

اين نماينده مجلس، ايران را يک غير متعهد واقعي دانست و خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران درميان کشورهاي جنبش  عدم تعهد از بدو تاسيس تاكنون نشان داده که در راستاي تحقق شعار‌هاي ضد استکباري و آزادي خواهي به معناي واقعي گام برداشته است.
"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: جنبش ، تحقق ، اهداف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار