مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر سرودهای دانش‌آموزی بایگانی شده و دیگر استفاده نشود در حقیقت به روح اثر جفا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدابراهیم محمدی در اختتامیه سی‌امین جشنواره فرهنگی دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور در هنرهای آوایی در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، افزود: اگر این سرودها به فراورده تبدیل شود فایده ندارد و باید یک سرود محتواهای مختلف داشته باشد.

او اظهار داشت: باید در سرودهای دانش‌آموزی به‌دنبال مسائلی برویم که جامعه نیازمند آن است.

وی گفت: هر سرودی که در آن پیام‌های دینی، مذهبی، هویت، مفاخر و آثار تاریخی مناطق مختلف ایران را در خود جای بدهد در سال‌های آینده از امتیازات بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: سرودهای دانش‌آموزی باید با همان زبان، گویش، لباس و محتوای بومی، ملی، محلی و مذهبی هر منطقه بیان شود.

او اضافه کرد: سرودها باید به‌عنوان یک هنر مردمی و ماندگار در حوزه‌های مختلف خود را نشان بدهند.

وی سرودهای دانش‌آموزی را یک هنر فاخر دانست و گفت: هرکس جز این فکر کند جفا کرده زیرا هر هنری که در خدمت ارزش‌های انسانی و خدمت به مردم باشد هنر فاخر است.

وی با تقدیر از حضور و استقبال پرشور مردم نیشابور در اجرای سرودهای دانش‌آموزان در جوار آرامگاه عطار بیان داشت: اجرای سرودها موجب مشارکت بهتر و اعتماد به نفس دانش‌آموزان می‌شود.

این مقام مسئول فلسفه جشنواره را حضور دانش‌آموزان در یک نقطه ایران و مشاهده ظرفیت‌ها عنوان کرد و تصریح کرد: در این جشنواره گردشگری، فرهنگی مشاهده ظرفیت‌های فرهنگی کشور توسط دانش‌آموزان برای ما بسیار با اهمیت است.

محمدی خاطرنشان کرد: اگر سرودها مردمی نباشند و مردم مشاهده نکنند و آنها را نشنوند، تلاش ما بی‌فایده بوده است.

از تلاش و پیگیری برای پخش سرودهای برگزیده دانش‌آموزان از شبکه دو صدا و سیما خبر داد و تأکید کرد: ما به شدت مخالف نادیده گرفتن برنامه‌ها هستیم.

وی همچنین از تهیه مجله صوتی از سرودهای دانش‌آموزان و ارسال آن برای تمام مدارس کشور خبر داد. /س

برچسب ها: سرود ، دانش ، آموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.