فوتبال يكي از ورزش هاي محبوب در سرتاسر جهان و يك فعاليت ورزشي شديد با آسيب نسبتا بالاست.

 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، رشته ورزشي فوتبال بيش از 200000 بازيكن حرفه اي و 240 ميليون بازيكن آماتور را در خود جاي داده است اما اين رشته ورزشي بيشترين درصد آسيب ديدگي را در بين ورزش هاي ديگر دارد.

در مسابقات حدودا 4-6 مرتبه آسيب ديدگي بيشتر از تمرين است.

اسپرين مچ پا و زانو و استرين همسترينگ و كشاله به عنوان چهار نوع آسيب شايع شناخته شده اند و بيشتر از 50 درصد كل آسيب هاي فوتبال را به خود اختصاص مي دهند.

تقريبا 50 درصد آسيب هاي فوتبال از نوع برخوردي است كه شامل ضربه ، تكل زدن و تكل شدن مي شود در حاليكه آسيب هاي غير برخوردي در طول اجراي حركاتي همچون دويدن ف شوت زدن ، چرخش و سرزدن رخ مي دهد.

بيشتر آسيب ها در 15 دقيقه آخر هر نيمه اتفاق مي افتد و خطر آسيب ديدگي در نيمه دوم بيشتر از نيمه اول است با كاهش تعداد آسيب ها از بازنشستگي زودرس پيش گيري مي شود و محيطي سالم و ايمن را براي بازيكنان فراهم مي كند هزينه ها به حداقل مير سد و ازاين رو افرايش اجراي برنامه هاي پيشگيرانه به طور زيادي توصيه مي شود.

برنامه پيشگيري شامل دويدن ، تمرين هاي قدرتي ،تعادلي و پرشي و در نهايت دويدن سريع و برخي حركات ويژه فوتبال مي باشد.

برنامه گرم كردن بايد در ابتداي جلسات تمرين با تكرار حداقل 2 بار در هفته در حدود 20 دقيقه انجام شود.

اين برنامه پيشگيري از بيشتر آسيب ها جلوگيري مي كند به عنوان مثال تمرينات تعادلي باعث كاهش معنا داري در اسپرين هاي مچ پا فوتباليست ها مي شود./با

گزارش از مرجانه مرزباني

برچسب ها: فوتبال ، مساوی ، رشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار