فاروق الشرع، معاون رییس جمهوری سوریه تأکيد کرد که هرگونه کنار گذاشتن ایران از گفتگوها یا تلاش های بین المللی برای پایان دادن به بحران سوریه، "خطا و اشتباه" است و نمی توان بدون ایران به راه حل باثبات وطولانی مدت رسید.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، الشرع در گفتگو با روزنامه "الوطن" گفت: برخی کشورها (بدون اشاره به نام آمریکا) فکر می کنند بدون ایران می توان مسئله و بحران سیاسی فعلی را حل کرد در حالی که هرگونه تفکر به رسیدن به راهی بدون ایران، خطا و اشتباهی سیاسی خواهد بود.
 
وی مقایسه ای در این امر با اشاره به مسئله اعراب و اسرائیل داشته و گفته: راه حل حذفی (ایران) مثل این می ماند که بدون آمریکا نمی توانیم به هیچ راه حل صلح آمیزی در مسئله صلح میان اعراب و اسرائیل داشته باشیم.
 
فاروق الشرع از دولت های غربی حاضر در شورای امنیت سازمان ملل، خواسته است که روی طرح هایی کار کنند که بتوان بر اساس آن میان دولت و مخالفان سوریه، ارتباط زد و گفتگویی ملی داشت.
 
در هفته جاری علاء‌الدین بروجردی، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایران، نیز سفری به سوریه داشت و تقریبا با تمامی مقام‌های عالی‌رتبه در حکومت بشار اسد، از جمله خود او، دیدار و گفتگو کرد و امنیت سوریه را امنیت ایران دانست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار