مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از كشف و ضبط 152 قطعه شی تاریخی و فرهنگی از خودروی تبعه پاکستانی در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان حمید یزدانی' با اعلام این خبر اظهار داشت: این اشیاء تاریخی از داخل خودروی سواری پراید یك تبعه پاكستانی كشف و فرد دستگیر شده تحویل مراجع قضایی سمنان شد.

وی با بیان اینكه بیشتر این اشیاء دارای ارزش تاریخی و فرهنگی هستند، افزود: سرپیكان، سرنیزه، دستبند، سنجاق سر، گوشواره، مهره، ظروف فلزی و ... از جمله اشیای ضبط شده از متهم است.

یزدانی گفت: این قاچاقچی اموال تاریخی و فرهنگی قصد داشته این اشیاء را از تهران به مشهد منتقل كند كه در ایست و بازرسی پاسگاه آبخوری دستگیر می شود.

وی با اشاره به اینكه این اشیاء تاریخی به دستور دادگاه به نفع اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ضبط شده است، افزود: پرونده تعیین میزان مجازات متهم نیز از طریق دادگاه در حال رسیدگی است.

بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی، خرید و فروش اموال تاریخی و فرهنگی حاصل از حفاری غیرمجاز، ممنوع بوده و خریدار و فروشنده علاوه بر ضبط اموال فرهنگی به نفع سازمان میراث فرهنگی، به حبس از شش ماه تا سه سال محكوم می شوند ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.