ژن های فراریخته تولیدی در بزهای شبیه سازی شده برای تبدیل به دارو نیاز به همکای صنعت داروسازی دارد.

دکتر محمد حسن نصر اصفهانی، مسئول پژوهشکده رویان اصفهان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در بحث شبیه سازی کشور ما جزء 10 کشور دنیا است که تا به حال 20 بز فراریخته شبیه سازی شده اند.

وی با بیان اینکه تا به امروز 8 بز از این تعداد زنده هستند گفت: فراریخته به این معناست که حیوان دارای ژن اضافه علاوه بر ژن های خودش باشد که ما تا به حال دو ژن 9 انعقادی و ژن  TPA که برای حل لخته های خونی استفاده می شود را توانستیم به عنوان ژن فراریخته در این حیوانات تولید کنیم.

نصر اصفهانی با تاکید بر این که این دو ژن در شیر این حیوانات وجود دارد اظهار داشت: با جداسازی این دو ژن از شیر می توانیم آنها را به صورت دارو وارد بازار کنیم که اين امر مدیون همکاری صنعت است چرا که حلقه آخر موفقیت ما همکاری صنعت داروسای است.

وی عنوان کرد: کشورهای دیگر دنیا به دلیل ارتباط قوی صنعت و علم و دادن تسهیلات از طرف دولت توانسته اند این پروسه را پشت سر گذاشته و داروهای تولیدی حاصل از ژنهای فراریخته را وارد بازار کنند كه اگر حمایت ها و همکاری صنعت قوت پیدا کند ما هم می توانیم این دو ژن را به صورت دارو وارد بازار کنیم./ح
برچسب ها: ژن ، بزفراریخته ، صنعت ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار