یك هیات پنج نفره شامل دبیر اتاق بازرگانی، مدیر نمایشگاه بین المللی و تجار و بازرگانان پاكستان در سفر به چابهار فرصتهای سرمایه گذاری در این شهرستان بندری را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار اظهارداشت: این هیات تجاری به دعوت اتاق بازرگانی زاهدان برای بازدید قابلیت ها و توانمندیهای منطقه آزاد چابهار جهت سرمایه گذاری به این خطه سفر كردند.
اسدالله شیرانی با اشاره به  تنوع صنایع دستی و نیز فراوانی محصول برنج در پاكستان، افزود: اعضای این هیات نسبت به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم كالا درچابهار ابراز تمایل كردند.
وی باباشاره به  بازدید انان از سردخانه منطقه آزاد چابهارگفت : این هیات ، آمادگی كشور متبوع خود را برای صادرات انواع میوه و محصولات موجود در پاكستان به ایران از طریق بندر چابهار اعلام كردند.
مدیر امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در جمع این هیات پاكستانی گفت: ورود تجار و بازرگانان كشورهای خارجی به مناطق آزاد ایران، نیازی به داشتن روادید ندارد ولی بخاطر فقدان فرودگاه بین المللی درچابهار، می توانند باداشتن ویزای توریستی و بیزینسی و پرواز از طریق فرودگاه كنارك به چابهار وارد شوند.
دكتر سعیدمحمد بزرگزاده با تاكید بر اینكه برای سفر تجار و بازرگانان خارجی به چابهار هیچ مانع و مشكلی وجودندارد، اظهارداشت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده درصددیم یك فرودگاه در چابهار احداث كنیم، اما تا آن زمان باید یك ترمینال جداگانه در فرودگاه كنارك برای انجام سفرهای بازرگانان خارجی اختصاص داده شود.هم اكنون 200 نفر از اتباع كشورهای خارجی در بندر چابهار فعالیت اقتصادی دارند كه حدود 30 درصد آنان از اتباع پاكستان هستند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار نیز اظهارداشت: در حال تدارك سیستمی به نام 'اكوزون' هستیم و براساس آن برای تمام كشورهای عضو و بویژه بنیانگذاران آن همچون پاكستان، مناطق مخصوصی برای سرمایه گذاری و تجارت و بازرگانی در چابهاردر نظر گرفته می شود.
نورالله نوربخش با اشاره به اینکه در اجرای این سیستم، زمین فروخته نمی شود بلكه به مدت 20 تا 50 سال به آنان اجاره داده می شود اظهارداشت: اكنون 10 هكتار زمین در منطقه آزاد چابهار وجود دارد كه با تقسیم آنها به 9 پیكره، به صورت مستقیم یا با هماهنگی اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار آماده سرمایه گذاری كشورهای خارجی است. /س

برچسب ها: بررسی ، فرصتها ، درچابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.