يك كارشناس سياست خارجي گفت: حضور غیرمتعهدها در کشورمان نشان می‌دهد که دوران اربابی و تحکم قدرت‌هایی مانند آمریکا به پایان رسیده و کشورها، دیگر فرمان‌ بر آمریکا و جبهه استکبار نیستند.

محمدبهاري درگفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران،با اشاره به جنگ رسانه‌ايي غرب عليه جنبش عدم تعهد گفت: سالهاست كه رسانه‌هاي آمريكايي و غربي سعي در منزوي كردن جمهوري اسلامي ايران داشته و در چند ماه اخير به پيروي از آمریکا و رژیم صهیونیستی، کشورمان را براي برگزاري اين اجلاس ناامن جلوه داده‌اند،لذا حضور همه جانبه اعضاي جنبش عدم تعهد در تهران خط بطلانی بر اقدامات و اظهارات آنها می‌باشد.

وي افزود: جنبش عدم تعهد با پتانسيل موجود درون خود نقش مهمي در ثبات جهاني داشته،لذا این اجلاس نمادي از پايان دوران استعمار و قدرت طلبي‌هاي مستكبران غربي و شرقي بوده و باعث منزوی شدن هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی در خاورمیانه و تقویت جبهه مقاومت و پایداری در منطقه شده است.

بهاری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی به جهان صادر شده و کسی نمی‌تواند با نشر و گسترش ارزش‌های آن در میان ملت‌های مسلمان و حتی غیر مسلمانان مقابله کند،لذاحضور غیر متعهدها نشان می‌دهد که دوران اربابی و تحکم قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا به پایان رسیده و کشورها، دیگر فرمان‌بر آمریکا و جبهه استکبار نیستند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: رسانه‌های استکباری مسائلی را در ارتباط با کشورمان مطرح می‌کنند که هیچ نشانی از حقیقت نداشته و اثبات این دروغ‌ها با حضور سران کشورهای دنیا در ایران کار مشکلی نخواهد بود.
 

انتهاي پيام/

برچسب ها: عدم تعهد ، ایران ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار