سفیر ایران در لبنان در جمع خبرنگاران گفت: مسئله اشغال خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی و تلاش آنها برای انحراف افکار عمومی نسبت به آن موضوعی است که باید مورد توجه جهانیان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ غضنفر رکن آبادی، سفیر کشورمان در لبنان در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر این اجلاس بر حل مسئله فلسطین اظهار داشت: مسئله فلسطین نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران بلکه برای نمایندگان بیش از 120 کشور جهان که در اجلاس نم شرکت کرده اند بسیار مهم و قابل بررسی است.

وی ادامه داد: مسئله اشغال خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی و تلاش آنها برای انحراف افکار عمومی دنیا نسبت آن موضوعی است که باید مورد توجه جهانیان قرار گیرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به موج عظیم بیداری اسلامی در مصر و اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در سوریه افزود: پس از سقوط دیکتاتور سابق مصر قلعه امنیت رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه فرو ریخت و در پی آن این رژیم اشغالگر بر سوریه متمرکز شده و از هیچ اقدام خصمانه ای فروگذار نیست.

رکن آبادی تصریح کرد: بنابراین شرکت کنندگان در اجلاس عدم تعهد باید در خصوص مسئله سوریه راهکارهایی را ارائه دهند.

وی گفت: جهانیان باید بدانند ملت سوریه حاکم نظام و خواستار اصلاحات در این کشور هستند، اما آنچه که این روزها در سوریه می گذرد طرح نجات رژیم اشغالگر قدس در منطقه بوده که توسط معارضان و با حمایت امریکا و این رژیم جعلی انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در شانزدهمین اجلاس عدم تعهد مستندات مختلفی درباره مسئله سوریه و حوادث اخیر این کشور به شرکت کنندگان در این اجلاس ارائه می شود.

انتهای پیام/پ2

برچسب ها: اجلاس ، وزرا ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار