یکی از هواداران این قاتل در مصاحبه خود تاکید می کند: کشتن بچه ها کار درستی نیست اما اگر این مسئله کمک کرده است تا قاتل نروژی پیام خود را منتقل کند، پس کار درستی انجام داده است!!!

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سال گذشته کشور نروژ در شمال قاره اروپا خونین ترین روز خود پس از پایان جنگ جهانی دوم را تجربه کرد. در 22 جولای سال 2011 میلادی "آندرس بریویک" که یک راستگرای افراطی اهل نروژ بود با بمب گذاری در شهر اسلو و همچنین تیراندازی در یک اردوگاه متعلق به جوانان بیش از 80 نفر را به کام مرگ فرستاد. وی پس از دستگیری انگیزه خود از این جنایت وحشتناک را اعتراض به سیاستهای دولت در قبال مهاجرین در کشورش اعلام کرد.


در همان زمان اخباری مبنی بر ارتباط این قاتل نروژی با نهادهای افراطی دست راستی در اروپا منتشر شده بود که یکی از نهادها سازمانی موسوم به "لیگ دفاعی انگلستان" بود. این سازمان به نوعی افراطی ترین گروه در کشور انگلستان به حساب می آمده و در موارد بسیاری به تظاهرات و حتی درگیری های بسیار خشونت بار بر علیه مسلمان و مهاجرین در انگلستان دست زده است.

اما در یکی از آخرین اخبار مربوط به این گروه که به قاتل نروژی نیز معروف میشود، یکی از اعضای این گروه تندرو انگلیسی به هواداری از قاتل نروژی برخاسته است. "فیلیپ هورن" 44 ساله که از اعضای "لیگ دفاعی انگلستان" است بعد از اعلام رای دادگاه نروژ مبنی بر 21 سال حبس برای "بریویک" در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک تصویری از قاتل نروژی را در حالی که با مشت گره کرده خود به دادگاه اشاره می کند قرار داده و در ذیل آن نوشته است: " آندرس بریویک " کارت عالی بود. من به احترام شما کلاهم را از سر برمی دارم. تو ثابت کردی که مانند بسیاری هستی که آرزو دارند تا کشور آنها به وضعیتی قبل از زمانی که توسط مسلمانان مورد تهاجم قرار گیرد برگردد."


روزنامه انگلیسی "سان" پس از این پیام، گفتگویی را با این مرد تندروی انگلیسی ترتیب داده است. وی در این مصاحبه به نمایندگی از هواداران انگلیسی این قاتل می گوید: اگر به 40 یا 50 سال قبل در نروژ برگردید، در آن زمان شما هیچ زن با حجابی را در شهرهای این کشور نمی دیدید.

او در ادامه با لحنی حق به جانب تاکید می کند: کشتن بچه ها کار درستی نیست اما اگر این مسئله کمک کرده است تا قاتل نروژی پیام خود را منتقل کند، پس کار درستی انجام داده است!!!

زمانی که از او سوال شده است که: آیا دوست دارید که کشتاری مشابه نروژ در انگلستان ببینید، وی پاسخ داده است: البته نه به شکل نروژ ، اما اگر این اقدام باعث می شود که به اهداف "گروه های نژادپرست" برسیم ، بله!!!

در عین حال در خبری دیگر که توسط وکیل قاتل نروژی اعلام شده، مشخص گردیده که این قاتل نروژی هر روز تعداد زیادی نامه پستی و همچنین نامه الکترونیکی از گروه های مختلف راست گرای اروپایی دریافت می کند که اقدام او را تایید کرده و از او حمایت می کنند. به نظر می رسد که این خبر نشانه ای خطرناک از رشد سریع و بیمار گونه اسلام هراسی در قاره سبز باشد./ ق پ
برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، نروژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار