مديرکل ميراث فرهنگي استان همدان گفت: با پايان يافتن عمليات مرمتي حمام حاجي شهر همدان، اين بناي تاريخي با تغيير کاربري افتتاح مي‌شود.


 
به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران همدان؛ اسدالله بيات افزود: حمام حاجي با مساحت هزار مترمربع در سال 1385 به تملک اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان درآمد.
وي با اشاره به اين که براي اين طرح  تا کنون 2میلیاردو 700 ميليون ريال هزينه شده، خاطرنشان کرد: موزه حمام حاجي داراي 2 سالن است که از سالن نخست (حمام سرد) به عنوان نگارخانه و از سالن دوم (حمام گرم) به عنوان موزه دائمي بهره‌برداري مي‌شود.
مدیر کل ميراث فرهنگي همدان با بيان اين که مرمت اين بناي تاريخي به اتمام رسيده، گفت: ستون‌ها، سرستون‌ و قوس‌هاي اجرا شده در بنا از عوامل تزئيني آن به شمار مي‌آيند و تزئينات آهکي بر روي ديوارهاي حمام بر اثر گذر زمان و تعميرات متوالي در زمان‌هاي گذشته از بين رفته و بنابراين فاقد کتيبه است.
بيات افزود: ارزش تاريخي حمام حاجي به دليل استقرار نخستین کاروان حج همدان در اين محله است که محله مذکور و حمام موجود در آن به محله و حمام حاجي معروف شده‌اند.
بناي حمام حاجي به دوره قاجار تعلق دارد و در تاريخ 25 اسفند سال 79 به شماره 3375 در فهرست آثار تاريخي ملي به ثبت رسيده است./س
برچسب ها: حمام ، حاجی ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.