رئیس اداره فناوریهای مکانیزه کشاورزی خوزستان گفت: نخستین دستگاه کشت مستقیم محصولات کشاورزی برای اولین بار در نماشگاه هفته دولت به معرض نمایش گذاشته شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان
؛ فرزاد ذلقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان قطب اول تولیدات محصولات کشاورزی در کشور به شمار می رود بر همین اساس برای تامین نیازهای کشاورزان و تولید بهینه محصولات کشاورزی به خصوص در شرایط تحریمی فعالیت های فراوانی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه یکی از این فعالیتهای تولید دستگاه کشت مستقیم محصولات کشاورزی در خوزستان است، عنوان کرد: تمامی قسمتهای دستگاه، ساخت داخل کشور و حاصل تلاش صنعتگران ایرانی است.
ذلقی افزود: این دستگاه از لحاظ کیفی نه تنها از نمونه خارجی آن که ساخت کشور سوئد است چیزی کم ندارد، بلکه با نمونه خارجی آن برابری می کند.

وی گفت: قیمت تمام شده این دستگاه در ایران 35 میلیون تومان است که در مقایسه با نمونه خارجی آن که قیمتش 85 میلیون تومان است صرفه جویی اقتصادی را در پی دارد.

رئیس اداره فناوریهای مکانیزه کشاورزی خوزستان گفت: این دستگاه توانایی کاشت انواع غلات، حبوبات و دانه های روغنی را در شرایط دیم و آبی دارد و صرفه جویی در زمان، سوخت مصرفی، هزینه های نیروی انسانی و نهاده های تولیدی از جمله کود، بذر و عدم فشردگی خاک زراعی به دلیل یک بار تردد و اجرای همزمان عملیات خاک ورزی و کاشت نیز از جمله مزایای این دستگاه است.
 
نمایشگاه دستاوردهای دولت از دوم تا ششم شهریور در محل نمایشگاه دائمی بین المللی اهواز برپا بود و در یکی از غرفه های این نمایشگاه دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی به معرض نمایش گذاشته شده است./س
برچسب ها: رونمایی ، دستگاه ، مستقیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.