عضو شورای مرکزی حزب موتله اسلامی گفت: موضع گیری‌های سیاسی سران شرکت کننده در اجلاس بیانگر زمینه بسیار خوب همگرایی بین این سران با اهداف و سیاست‌های بین المللی جمهوری اسلامی است و به نظر می‌رسد که این اجلاس با موفقيت‌هاي خوبي مواجه شود.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتله اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در مورد اهمیت برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران گفت : اجلاس نم از ابعاد مختلف موقعبت بسیار خوبی پیدا کرده ، یکی از لحاظ کشورهای شرکت کننده که به نسبت اجلاس‌های قبلی از تعداد قابل توجهی برخوردار است؛ نکته دوم شرکت سران کشورهای متعددی است که برای شرکت در اجلاس اعلام آمادگی کرده اند و این موضوع ، موقعیت اجلاس را تا حد زیادی تغيير داده است.

وی در ادامه افزود: پیش نویس‌هایی که به عنوان اسناد از جلسات کارشناسی ، طی این چند روز تهیه شده تقریبا خواسته‌ها و اهداف جمهوری اسلامی را در رابطه با مسائل منطقه به خصوص مسائل سوریه و فلسطین مورد توجه قرار داده است.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فرصت‌های جانبی اجلاس گفت : با ابتکاراتی که به خرج داده شده  از حاشیه های این اجلاس استفاده خوبی در رابطه با فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران و دستاوردهای مختلف جمهوری اسلامی در حال صورت گرفتن است و به نظر می‌رسد که آمادگی برای بهره برداری اقتصادی هم در حاشیه اجلاس بسیار مورد توجه قرار گرفته که نقش بسیار مهمی در خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی ایران ايفا مي‌كند.

ترقی در پایان خاطر نشان کرد : موضع گیری‌أهای سیاسی سران شرکت کننده در اجلاس بیانگر زمینه بسیار خوب همگرایی بین این سران با اهداف و سیاست‌های بین المللی جمهوری اسلامی است و به نظر می‌رسد که این اجلاس از اجلاس‌های موفق جنبش عدم تعهد در طی سه دهه گذشته است.

"انتهای پیام"/پ3
برچسب ها: ترقی ، اجلاس ، موتلفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار