چوب ماده ای است که در مصرف سوختی کاربرد فراوان دارد و دستگاه اندازه گیری میزان کند سوزندگی مواد در چوب قدرت دیرسوزی چوب را افزایش می دهد.

مهندس تقی یاری، مخترع دستگاه اندازه گیری میزان کند سوزندگی مواد در چوب در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: چوب ماده ای است که در مصارف بسیاری کارایی دارد اما چوب به علت این که از ماده پایه کربن تشکیل شده است به سرعت آتش می گیرد و اکسید می شود.

وی افزود: اگر به چوب ماده ای تزریق نشود زمان سوخت آن کوتاه خواهد بود و هم در مصرف چوب و هم در مصرف انرژی هدر رفت بالایی ایجاد می شود.

وی با بیان این که به وسیله این دستگاه می توان زمان و حجم استفاده از چوب را در مصارف سوختی بالا برد خاطر نشان کرد: تا به چوب ماده ای تزریق نشود مشکل سوخت چوب همچنان ادامه دارد.

وی گفت: این دستگاه از قیمت مناسبی برخوردار است مشکلات تزریقی قبلی را ندارد و موجب افزایش قدرت سوخت چوب می شود به نوعی که کند سوزندگی چوب را به وسیله این دستگاه می توان بالا برد.

وی تصریح کرد: این دستگاه به تائیدیه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران رسیده است و به شماره 3407 نیز ثبت اختراع شده است.

وی افزود: این دستگاه در بسیاری از صنایع و تولیدات شامل، مبلمان سازی، صنایع چوبی اداری، درب ساختمان ها و کارگاه ها و کارخانه هایی که با چوب سروکار دارند کاربرد دارد./ح
برچسب ها: چوب ، سوخت ، کندسوزندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار