رئيس گروه انجمن اولياء و مربيان آموزش و پرورش شهر تهران، از اجراي طرح مسيرهاي طلايي و ايمن ويژه دانش‌آموزان مدارس ابتدايي خبر داد.

  به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران، احمدرضا ايماني با اعلام اين خبر افزود: در سال تحصيلي (92-91) طرح ايجاد مسيرهاي طلايي و ايمن براي دانش‌آموزان ابتدايي با همكاري آموزش و پرورش- شهرداري تهران- پليس راهور- اورژانس- راديو و ساير دستگاه‌هاي ذيربط اجرا خواهد شد.
    وي اظهارداشت: براساس اين طرح آزمايشي مسيرهاي پرتردد حداقل 2 مدرسه ابتدايي در هر منطقه شناسايي و با همكاري دستگاه‌هاي ذيربط نسبت به ايمن‌سازي اين مسيرها اقدام لازم بعمل خواهد آمد و در اين مسيرها با استقرار آمبولانس‌هاي اورژانس، حضور فعال پليس راهور و نصب تابلوها و علائم هشدار‌دهنده و ساير اقدامات ايمني و ارائه آموزش هاي لازم به اولياء و دانش‌آموزان تلاش ميشود تا از بروز حوادث احتمالي پيشگيري به عمل آيد.
    گفتني است، نظارت مستمر گشت‌هاي شركت هاي تاكسيراني و اتوبوسراني بر خودروهاي سرويس دانش‌آموزي و آموزش اخلاق حرفه‌اي به رانندگان خودروهاي سرويس دانش‌آموزي به صورت فصلي (3ماه يكبار) و تقدير از رانندگان و پيمانكاران موفق در امر سرويس‌دهي دانش‌آموزي (3ماه يكبار) و بهره‌گيري از رانندگان خانم براي مدارس راهنمايي و دبيرستان هاي (دخترانه) در امر جابجايي و سرويس دانش‌آموزي و ... از جمله مصوبات سومين جلسه كارگروه سرويس دانش‌آموزي مي‌باشد.
   خاطرنشان مي گردد، سومين جلسه كارگروه سرويس دانش‌آموزي جهت هماهنگي بيشتر دستگاه‌هاي ذيربط در مقر فرماندهي پليس راهور تهران بزرگ تشكيل و پس از بحث و گفتگو موارد زير به تصويب رسيد:
   1- گشت‌هاي نظارتي شركت هاي تاكسيراني و اتوبوسراني در طول سال تحصيلي (92-91) به صورت مستمر در معيت نمايندگان پليس راهور و آموزش و پرورش بر روند سرويس‌دهي خودروهاي سرويس دانش‌آموزي نظارت نموده و گزارش اين بازديدها به صورت ماهيانه در اختيار آموزش و پرورش قرار داده شود.
  2- كلاس‌هاي آموزشي اخلاق حرفه‌اي به صورت فصلي (3ماه يكبار) توسط شركت هاي مذكور براي رانندگان برگزار شود.
  3- شركت هاي فوق هر 3 ماه يكبار از خدمات رانندگان و پيمانكاران موفق تقدير بعمل آورند.
  4- حتي‌الامكان از ظرفيت رانندگان خانم براي سرويس‌هاي مدارس دخترانه راهنمايي و متوسطه بهره‌گيري به عمل آيد.
  5- كلاس هاي آموزشي و توجيهي براي اولياء در جهت بهره‌گيري از سرويس هاي ايمن و اجتناب از سرويس‌هاي غيرمجاز برگزار شود.
  6- آموزش و پرورش تيپ قرارداد سرويس را به صورت هماهنگ در اختيار واحدهاي آموزشي قرار دهد.
  7- كليه خودروهاي سرويس مي‌بايست پس از ساماندهي نسبت به نصب برچسب سرويس دانش‌آموزي بر شيشه عقب خودروها اقدام نمايند.
  8- پليس راهور قبل از شروع سال تحصيلي نسبت به آموزش قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي اقدام لازم را به عمل آورد./ز
برچسب ها: رئیس ، انجمن ، مربیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار