مدیر جهاد كشاورزی مراغه گفت: سالانه شش هزار و 863 تن گوشت سفید در این شهرستان تولید می شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،نریمانی در مراسم بهره برداری از مرغداری گوشتی در روستای تازه كند چلان این شهرستان افزود: این شهرستان با این تولید و معادل 10 درصد از گوشت سفید استان، رتبه چهارم تولید این مواد را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: با بهره برداری از این واحد تولیدی 90 تن به ظرفیت سالانه تولید گوشت سفید این شهرستان افزوده می شود.

نریمانی افزود: برای احداث این واحد تولیدی دو میلیارد و 150 میلیون ریال سرمایه گذاری شده كه 800 میلیون ریال به صورت آورده شخصی و یك میلیارد و 350 میلیون ریال از محل تسهیلات بنگاه های زود بازده تامین شده است.

وی با اشاره به طرح مرغداری گوشتی روستای تازه كند چلان، گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت دو هزار و 800 متر مربع و با زیربنای یك هزار و 200 متر مربع احداث شده است. وی با اشاره به طرح مرغداری گوشتی روستای تازه كند چلان، گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت دو هزار و 800 متر مربع و با زیربنای یك هزار و 200 متر مربع احداث شده است.

وی گفت: فعالیت 100 واحد تولیدی مرغ گوشتی با ظرفیت تولید 865 هزار قطعه در سال، این شهرستان را به عنوان یكی از قطب های تولید گوشت سفید در استان مطرح كرده است.

نریمانی افزود: با بهره برداری از این طرح برای پنج نفر به صورت مستقیم و برای 12 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.نی گفت: برای اجرای این طرح سه میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت آورده شخصی و 27 میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانكی از محل تسهیلات اعطایی از سوی كارگروه توسعه كشاورزی این شهرستان سرمایه گذاری شده است.

وی اظهاركرد: این طرح، اولین طرح مصوب كارگروه بخش كشاورزی این شهرستان بوده و با بهره برداری از آن، سیب و محصولات كشاورزی این شهرستان پس از نگهداری در سردخانه، با نام این شهرستان به صورت بسته بندی شده راهی بازارهای مصرف خواهد شد.

وی اضافه كرد: همچنین كارگروه بخش كشاورزی مراغه 125 میلیارد ریال اعتبار نیز برای طرح های كشاورزی این شهرستان تخصیص داده است.

نریمانی افزود: با بهره برداری از این مجتمع برای 15 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می شود./س

برچسب ها: تولید ، گوشت ، سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.