كارشناس اقتصادي گفت: بورس و موسسات مالي، بهترين بازار براي جذب نقدينگي هستند.

محمد حسين فاتحي در گفتگو با خيرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه نقدينگي در جامعه بسيارافزايش يافته است، اظهار داشت:  ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران به منظور حضور آنها در بخش بورس می تواند بازار سرمایه را بیش از پیش رونق دهد .

وي تاكيد كرد: با جذب و هدايت صحيح نقدينگي شاهد رونق و توسعه اقتصادي كشور خواهيم بود.

فاتحي افزود: بورس اوراق بهادار و منابع تجهيزي بانك ها و موسسات مالي و اعتباري به طور حتم بهترين بازارها را براي جذب نقدينگي فراهم می کند.

وي اظهار داشت: رونق کاذب بازار هاي غير رسمي ارز و سكه، نقدينگي را به سمت خود هدايت می کند که به دنبال آن بازارهای رسمی کشور دچار رکود می شود.

فاتحي ادامه داد: بي ثباتي و نامساعدي در بازار سكه و دلار با ايجاد رونق كاذب موجب شده تا عده اي با اطلاعات کم وارد اين بازارها شده و دچار ضرر و زیان شوند.

اين كارشناس اقتصادي گفت: در صورتي كه زمينه براي سرمايه گذاري در بازارهاي رسمي كشور مانند واحدهاي توليدي و بازار سرمايه فراهم شود، جاذبه بازارهاي غير رسمي ارز و سكه كه آثار مخربی بر بازارهاي مولد دارد، كمتر به نظر مي آيد و سبب خروج نقدينگي از اين بازارهاي كاذب مي شود.

وي تصريح كرد: ضروريست با برنامه ريزي و آگاهي رساني نقدينگي مازاد در جامعه را به سمت رشد توليد و توسعه اقتصادي كشور هدايت كنيم./عب

برچسب ها: بورس ، نقدینگی ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار