وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه مسكن مهر هيچ نقصي دربخش زير ساخت ندارد گفت : نواقص مربوط به مسكن هاي خود مالكي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نيكزاد شب گذشته در برنامه پرونده 20:30 شبكه دو سيما با بيان اينكه در بخش حمل ونقل و مسكن وشهرسازي اهداف مشخصي داريم گفت: 4 ميليون و 110 هزار واحد مسكوني در شهر و روستا اهداف خود را پيش مي بريم و در حمل ونقل ريلي ،هوايي، دريايي و جاده اي پروژه هاي عمراني را در دست اجرا داريم .

وي در ادامه افزود: مسكن به عنوان يكي از ملزومات مردمي به شمار مي رود واكثر نامه ها و مراجعات مردمي به وزارت خانه در خصوص مشكلات مسكن است.

نيکزاد ادامه داد: در وزارت خانه راه وشهرسازي هركدام از سازمان ها از جمله سازمان بنادر ، راهداري ، فرودگاه ها وايرلان ها وظايف مربوط به خودشان را در حوزه حمل ونقل برعهده دارند و در يك برنامه مشخص موضوع حمل ونقل به معناي عام را مديريت مي كنند اما همواره دغدغه اصلي ما مسكن دار شدن مردم است .

وي در پاسخ به اين سوال كه تعدادي از پروژه هاي مسكن مهر با مشكلات زيرساختي وروبنايي از جمله آب ،برق،‌گاز ويا فروشگاه روبه رو هستند ، گفت: در صورتيكه هر يك از متقاضيان يا افراد با نواقصي در ساخت مسكن مهر روبرو شدند مي توانند آن را بيان كنند .

وزير راه و شهر سازي درادامه افزود: اجازه افتتاح واحدهاي مسكن مهر بدون تكميل انشعابات آب،برق،گاز داده نشده است .

وي تاكيد كرد:هيچ پروژه اي بدون بحث هاي زير ساختي و ويا جدول كشي و آسفالت افتتاح نخواهد شد .

نيکزاد با اشاره به اينكه پروژه هايي كه ناقص هستند در جرگه مسكن مهر نيستند گفت: اين پروژه ها از پروژه هاي خودمالكي است كه توسط مردم ساخته شده ونواقص آنها مربوط به مسكن مهر نيست.

وزير راه وشهرسازي در ادامه تصريح كرد: در بسياري از شهرهاي كشور پروژه هاي آماده افتتاح داريم اما به دليل اينكه زير ساخت هاي اين پروژه ها آماده نيست ، هنوز به مرحله بهره برداري نرسيده اند.

وي يادآور شد: بحث هاي زيرساختي آسفالت وجدول كشي جزو اولويت ها وتاكيدات ما در ساخت مسكن به شمارمي رود.

افتتاح يك ميلون و500 هزار واحد مسكن مهر تا پايان امسال

نيکزاد با اشاره به اينكه 4 ميليون و 110 هزار واحد مسكن مهر در حال ساخت است كه از اين تعداد يك ميليون و 750 هزار واحد افتتاح شده است ، گفت :برنامه امسال ما در خصوص افتتاح واحد ها 1 ميليون 500 هزار واحد است كه افتتاح ساير واحدها براي سال آينده گذاشته شده است.

وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينكه بازار اجاره امسال كمي تكان خورده ، افزود: به منظور كاهش قيمت اجاره بها نيز برنامه هايي چون قانون تعزيرات و ماليات برخانه هاي خالي اعمال شده است .

وي درادامه تصريح كرد: در ايام هفته دولت برنامه افتتاح50هزار و 550 هزار واحد مسكن مهر در كلان شهرهاي مختلف كشور را در دستور كار داريم كه به دليل تداخل با اجلاس سران كشورهاي غير متعهد به هفته هاي آتي موكول شده است.

نيكزاد در ادامه اظهار داشت: اميدواريم با ثبات قيمتي موجود ، با عرضه واحدهاي مسكن مهر از هفته آتي تا پايان امسال شاهد افزايش قيمت نباشيم.

وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينكه سرشماري سال 90 تعداد واحدهاي خانه هاي خالي را يك ميليون 663 هزار واحد را نشان مي دهد ، كه 372 هزار واحد آن مربوط به استان تهران است گفت: با عرضه واحدهاي مسكن مهر و واحدهاي خالي ميزان عرضه وتقاضا برابر و ثباتي در اين بازار ايجاد مي شود.

پايان قطعات 1و 4 آزاد راه –تهران شمال تا پايان دولت دهم

نيكزاد همچنين درخصوص آزاد راه تهران وشمال گفت: قطعات يك و چهار اين آزاد راه تا پايان دولت دهم به پايان مي رسد و قطعات 2 و3 آن به دولت هاي بعدي واگذار مي شود.

وي با اشاره به اينكه همكاري و اقدامات امداد و نجات در زلزله آذربايجان شرقي بسيار خوب بوده است ، افزود: ساخت و ساز واحدهاي مسكوني براي اين شهرها توسط مردم و وزارت راه وشهرسازي تا اوايل فصل سرما صورت مي گيرد.

وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينكه بنياد مسكن با تمام قوا وارد ساخت وساز اين شهر شده است گفت: منابع ومصالح دراين شهرتامين و آوار برداري آغاز شده است .

وي يادآور شد : ادارات كل و وسايل حمل ونقل راه وشهرسازي 12 استان و بنياد مسكن 14 استان براي ساخت وساز واحدهاي مسكوني درآذربايجان شرقي مستقر شده است.

نيكزاد در ادامه افزود: ساخت واحدهاي مسكوني با متراژ هاي 50 و60 متري بسيار سهل و آسان است و از سوي ديگر تمامي امكانات از جمله مصالح ساختماني نقشه هاي فني ،ميلگرد ، آهن آلات توسط بنياد مسكن تامين شده است.

وزير راه وشهرسازي در ادامه توضيح داد: 12 هزار دام داري نيز با دستوررئيس جمهور كه با حضور خود در اين استان به مردم آسيب ديده هديه داد تلاش مي شود تا رسيدن فصل سرما شاهد اولين مرحله واگذاري مسكن به مردم باشيم.

نيكزاد در ادامه ياد آور شد: با برخي از پيمانكاران در خصوص ساخت واحدهاي مسكن مهر قرار داد بسته شده و پيشرفت كار در اين حوزه بسيار خوب بوده است.

وزير راه وشهرسازي در ادامه خاطر نشان كرد: رئيس بنياد مسكن هر هفته براي سركشي ساخت وساز در آذربايجان شرقي حضور دارد و من نيز به مردم اين استان قول داده ام كه هر 15 روز يكبار براي بازديد از پيشرفت هاي كار در اين شهرها باشم.

نيكزاد در پايان به مردم آذربايجان شرقي گفت: من شب ها خواب ندارم فصل سرما نزديك است اميدواريم با همكاري و دست در دست هم هرچه سريعتر اين واحدها مسكوني آماده شود./عب

برچسب ها: مسکن ، مهر ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار