عضو کميسيون اجتماعي مجلس گفت: اختراعات و نوآوري‌هاي نخبگان در عرصه‌هاي علمي باعث شکوفايي اقتصاد ملي شده و راهکاري موثر براي مقابله با تحريم‌هاي اعمال‌شده از سوي غربي‌ها است.

ضرغام صادقي نماينده مردم شيراز در مجلس درگفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران اختراعات و نوآوري‌هاي نخبگان و مخترعان در کشور را  نتيجه کاهش خروج آنها از کشور دانست و گفت: کسب مقام‌هاي علمي ارزشمند در جهان حاکي از کاهش خروج نخبگان از ميهن و نشانگر اين است که دانشمندان مایل به  اقامت در ايران و خواستار ترفيع مقام کشورشان در تمام عرصه‌ها هستند.

وي در ادامه به دستاوردهاي خيره‌کننده نخبگان كشور در عرصه‌هاي مختلف علم و فناوري اشاره کرد و افزود: دانشمندان جوان ايران هر روز با سرعتي بيش از گذشته مسير رشد و ترقي را طي مي‌کنند و با کسب دستاوردهاي مهم در هر بخش، پشتوانه‌اي محکم براي آسايش و امنيت کشورمان هستند.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس بر لزوم حمايت بيش از پيش دولت از نخبگان به منظور رشد و شکوفايي بيش از پيش علم و فناوري بومي در كشور تاكيد كرد.

نماينده مردم شيراز در مجلس در پايان با بيان اينکه فعاليت شرکت‌هاي دانش‌بنيان سبب شکوفايي اقتصادي کشور شده است، خاطرنشان کرد: نمود نوآوري‌هاي علمي به شكل تجاري نتايج تحقيقات نخبگان کشورمان در اين شرکتها بوده و راهکار موثري براي مقابله با تحريم‌هاي اعمال‌شده از سوي کشورهاي غربي و آمريکا است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نخبگان ، تحریم ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار