مركز تخصصی فرهنگ و فناوری های نوین رسانه ای برای اولین بار در كشور به جهاد دانشگاهی استان زنجان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینكه جز جهاد دانشگاهی استان زنجان هیچ یك از استان ها قادر به اخذ مجوز مركز تخصصی فرهنگ و فناوری های نوین رسانه ای نشده اند، گفت: این مركز در سه بخش انیمیشن سازی، بازی های رایانه ای و شبكه سازی برای واحدهای جهاددانشگاهی سایر استان ها الگو خواهد شد.

عباسی از رونمایی نخستین انیمیشن تولیدی استان زنجان تحت عنوان 'بیداری اسلامی' در روزهای آتی خبرداد و افزود: با رونمایی از این انیمیشن 24دقیقه ای استان زنجان نیز جزاستان های انیمیشن ساز خواهد بود.

وی به تبیین عملكرد نهادمتبوعش در بخش آموزش های علمی پرداخت و تصریح كرد: جهاد دانشگاهی استان زنجان در زمان حاضر با در اختیارداشتن بزرگترین مركز علمی و كاربردی استان، دو هزارو 700دانشجو را تحت پوشش آموزشی قرارداده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان در ادامه سخنان خود توجه به رشته های متناسب با نیاز جامعه را ضروری دانست و اظهارکرد: از مهر ماه سال جاری دانشگاه علمی كاربردی جهاددانشگاهی زنجان اقدام به جذب دانشجود در رشته ژنتیك در مقطع كارشناسی و رشته فرآورده های بیولوژیك در مقطع كاردانی خواهد كرد.

عباسی خاطر نشان كرد: برای نخستین مرتبه در كشور مقطع كارشناسی رشته ژنتیك برتای ارائه می شود.همچنین رشته فرآورده های بیولوژیك نیز پس از انیستیتو پاستور در استان زنجان تدریس خواهد شد.

به گفته عباسی جهاد دانشگاهی استان زنجان در حوزه آموزش های كارآفرینی جز مراكز برتر آموزشی است و فراهم نمودن 56 طرح تیپ مشاغل خانگی را از 150 طرح تیپ كشوری به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: این نهاد از مراكز پیشرو جهاددانشگاهی كشوردر تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه های تخصصی برای شناساندن استان های در حال توسعه ضروری است.

عباسی ضمن اظهار گلایه از برگزاری بیشترین نمایشگاه های تخصصی در كلان شهر ها گفت: این نمایشگاه ها باید با هدف توسعه و معرفی پتانسیل های موجود در استان های در حال توسعه برگزار شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان را از دستاوردهای قابل توجه نمایشگاه دستاوردهای دولت در زنجان دانست و اظهار كرد: این نمایشگاه سهل الوصول بودن دسترسی به مدیران را محقق كرد.

وی ضمن ابراز نارضایتی از نحوه غرفه داری در نمایشگاه مذكورمتذكر شد: باید درنمایشگاه های این چنینی غرفه داران مسلط به مهارت های روان شناسی بوده و توانایی جذب همه اقشار جامعه را برای بازدید از غرفه ها داشته باشند./س

برچسب ها: اختصاص ، فناوری ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.