روسيه برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران را گامي مثبت براي پايان دادن به بحران در سوريه دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛از زمان آغاز بحران در سوريه ديپلماسي ايران و روسيه با تلاش هاي مجدانه دولت سوريه براي پايان دادن به اين بحران بر اساس مخالفت با مداخله خارجي و برگزاري گفتگوي فراگير ملي، همسو بوده است.
پس از تاکيد ايران بر اهميت اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها براي کمک به خروج سوريه از بحران، روسيه نيز از زبان "کنستانتين شوالف" فرستاده ويژه رئيس جمهور روسيه تاکيد کرد برگزاري جنبش غيرمتعهدها در تهران مي تواند از طريق همکاري بين کشورهاي شرکت کننده، گام مثبتي در جهت حل بحران سوريه بردارد.
"شوالف" ابراز اميدواري کرد وزيران امور خارجه و سران کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها تصميماتي اتخاذ کنند تا امکان حل سياسي بحران سوريه را فراهم آورد. وي خاطرنشان کرد  در پيامي از طرف "ولاديمير پوتين" رئيس جمهور روسيه که وي مامور ابلاغ آن شده است بر گفتگو و بر نقش جنبش غيرمتعهدها تاکيد مي کند.
فرستاده روسيه ابراز اميدواري کرد کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها طبق ايدئولوژي خاص اين جنبش براي حل بحران هاي کنوني تلاش کنند و اين کشورها متحدان خوبي براي يکديگر باشند.  
برخي ناظران معتقدند برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران موجب تقويت نقش روسيه و چين در صحنه بين المللي به عنوان دو قطب جديد در برابر تک قطبي آمريکا مي شود.
اين مسئله به شکلي کارآمد به بازگشت تعادل به جهان کمک خواهد کرد و سياست هاي سلطه جويانه غرب را که مبتني بر مداخله مستقيم و غيرمستقيم در امور داخلي کشورهاي مستقل است خنثي خواهد کرد. از چنين سياست هايي به شکلي گسترده و بي سابقه در دامن زدن به ناآرامي ها در سوريه استفاده شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار