امضاي عهد نامه قهرماني توسط پرسپوليس از آن دسته خبرهايي است كه نمي توان به آن واكنش نشان نداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران پرسپوليسي ها كه در اين فصل القابي همچون ميلياردرها، پورشه سواران و كهكشاني ها را به خودشان اختصاص داده اندف در بازي هاي قبلي كم فروغ ظاهر شدند و فصل را بسار بد شروع كردند. پرسپوليس به دليل مشكلات قبل از فصل خود و دير اضافه شدن سر مربي پرتغالي اش مشكلات زيادي در هفته هاي گذشته داشته و نتوانسته انتظارات را برآورده كند.

انتقادات بيش از حد پرسپوليس كهكشاني باعث شد حواشي زيادي اطراف اين تيم بزرگ و پرطرفداري به وجود بيايد و كار تاجايي پيش رفت كه حتي خوشبين ترين هوادار پرسپوليس هم فكر نميكند مانوئل ژوزه و شاگردانش از دربي 75 جان سالم به در ببرند و حتي بتوانند مساوي كنند اما پرسپوليس در اين بازي بزرگ بهتر از حريف سنتي اش بازي كرد وحتي مستحق پيروزي هم بود كه فرصت هاي طلايي سرخپوشان تهران با بي دقتي بازيكنان اين تيم از بين رفت.

بدون ترديد پرسپوليس در دربي بهترين نمايش خود در اين فصل را تاكنون به نمايش گذاشته اما عملكرد مطلوب شاگردان مانوئل دليل نمي شود كه مشكلات فني و بدني آنها حل شده باشد بلكه اين نمايش خوب هم به دليل خاص بودن بازي مقابل استقلال بود و هم اينكه آبي پوشان تهراني تيم كه انتظار مي رفت، نبودند وضعيت ظاهر شدند.

در چنين شرايطي ودرحالي كه پرسپوليس مشكلات فني زيادي به خصوص در خط هافبك دارد، پرسپوليس ها در اقدام جالب عهد نامه قهرماني امضا كرده اند اما آيا امضاي عهد نامه كمكي به قهرماني اين تيم خواهد كرد. ترديدي وجود ندارد كه چنين حركاتي در كوتاه مدت جواب مي دهد و ممكن است جرقه اي در پرسپوليس زده شود و در يك يا دو بازي نتيجه بگيرد اما علم فوتبال مي گويد كه پرسپوليس براي رسيدن به قهرماني راه بسيار سختي را پيش رو دارد و اگر مشكلات فني سرخپوشان تهراني حل نشود، با امضاي هزار عهد نامه ديگر هم مشكلي حل نخواهدشد و پرسپوليس قهرمان نمي شود.

قبل از شروع ليگ همگان به دليل جذب ستاره هاي بزرگ كه با مبالغ هنگفت جذب شده بودند، پرسپوليس را اميد اول قهرماني در ليگ دوازدهم حرفه اي مي دانستند و حتي عده اي معتقد بودند كه در ايران هيچ تيمي جلو دار تيم كهكشاني مانوئل ژوزه نخواهد بود اما ذات فوتبال در 5 بازي اول ليگ خودش را نشان داد و شاهد ناكامي ميلياردهاي پورشه سوار بوديم چرا كه پرسپوليس در تهران مقابل فجر سپاسي و صباي قم شكست خورد و با خوش شانسي و البته اشتباه تيم داوري از شكست مقابل گهر دورود در ورزشگاه آزادي گريخت. روزهاي تلخ پرسپوليس در شروع ليگ دوازدهم نشان دادكه پول ستاره در فوتبال باعث موفقيت يك تيم نمي شود بلكه عناصر ديگري همچون انگيزه، روحيه و نيروي جواني در قالب كار تاكتيكي و گروه زمينه ساز موفقيت در اين رشته جذاب و پرطرفدار مي شود.

امروز هم پرسپوليس ها عهده نامه اي امضا كردند كه از لحا روحي و رواني مي تواند براي مدت كوتاهي همبستگي بين بازيكنان اين تيم ايجاد كند اما عهده نامه هم مثل پول و ستاره باعث قهرماني نخواهد شد بلكه مشكلات فني و بدني سرخپوشان تهراني بايد حل شود و در زمين مسابقه تلاش كنند تا قهرمان شوند.

پرسپوليس فصل بسيار سخت در پيش دارد چرا كه انتظارات را از اين تيم بسيار بالا است و فصل را بسيار بد شروع كرده اند، در چنين شرايطي كادر فني بايد تلاش كنند تا هر چه سريعتر مشكلات فني پرسپوليس را حل كنند و گرنه با امضاي هزار عهد نامه ديگر هم راه به جايي نخواهند برد.

ناصر ابراهيمي مربي سابق پرسپوليس در گفتگو با خبرنگار باشگا خبرنگاران اظهار داشت: اميدوارم پرسپوليس با امضاي عهد نامه قهرماني، قهرمان شود اما كارشان خيلي سخت است.

عهد نامه با تعهد خيلي فرق مي كند و كار پرسپوليس هم براي قهرماني واقعأ مشكل است. البته امضاي عهد نامه قهرماني حركت بدي نيست اما ضعف خط ها هافبك را برطرف كردن در اين تيم خيلي سخت است.

وي افزود: من خط مياني پرسپوليس را خوب نمي بينم، درست است كه آنها مقابل استقلال يك نيمه خوب بودند اما دليل نمي شود كه بتوانند مقابل تيم هاي جوان ليگ قد علم كنند. مانوئل بايد دقت زيادي در ميانه زمين و خط هافبك تيمش داشته باشد.

مربي سابق پرسپوليس اظهار داشت: باعهد نامه نمي شود هرمان شد و كار پرسپوليس براي قهرماني دراين فصل خيلي سخت است چون خط هافبك تيم مشكلات زيادي دارد و نمي تواند مقابل حريفان كار كند. مانوئل اگر مربي كار كشته اي است، بايد ضعف خط هافبك پرسپوليس را برطرف كند.

وي افزود: با امضاي اين عهد نامه مي خواهند بگويند كه هر چه در توان مان است را در زمين مي گذاريم اما پر كردن ضعف ها با عهد نامه درست نمي شود.

ابراهيمي در پايان گفت: پرسوپليس مشكلات زيادي دارد كه به اين راحتي ها حل نمي شود.

بازي با فولاد نشان مي دهد كه امضاي اين عهد نامه چه تاثيري روي پرسوپليس داشته است. به نظرم پرسپوليس در اهواز كار بسيار سختي پيش رو دارد و اميدوارم اين عهد نامه تاثيرش را در بازي با فولاد نشان بدهد.ده


آشتياني: امضاي عهد نامه قهرماني باعث هبستگي پرسپوليسي ها مي شود

پيشكسوت تيم فوتبال پرسپوليس گفت: امضاي عهد نامه قهرماني پرسپوليسي ها كار بسيار خوب و قشنگي است.

ابراهيم آشتياني پيشكسوت پرسپوليس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امضاي عهد نامه قهرماني توسط پرسپوليس ها كار بسيار خوب و قشنگي است. هر چقدر كه همبستگي بين بازيكنان تيم بيشتر شود و هدف بزرگتري داشته باشند، به نفع شان است. اين حركت نشان دهنده احساس مسئوليت بازيكنان براي خوشحالي هواداران است كه به نظر من اتفاق خيلي خوبي است.

وي افزود: اين مسائل به لحاظ روحي و رواني مهم است و مي تواند روي تيم خيلي مثمر ثمر باشد.

اينكه بازيكنان هدف بزرگي داشته باشند.

و براي بدست آوردن آن بجنگند تا اينكه بي تفاوت باشند، خيلي فرق مي كند.

او در ادامه گفت: فكر مي كنم نمايش پرسپوليس در دربي 175 اميدوار كننده بود و اگر اين روند ادامه داشته باشد، شانس خيلي زيادي خواهند داشت كه در كورس قهرماني قرار بگيرند و بتوانند با ديگر مدعيان براي كسب قهرماني رقابت كنند.

آشتياني در پايان گفت: به اوج رسيدن تيم هاي بزرگ و پرطرفدار مثل استقلال و پرسپوليس براي فوتبال ما خيلي خوب است.

چون اين تيم ها هواداران را به استاديوم ها مي آورند و رقابت ها نزديك تر و داغ تر مي شود. اميدوارم پرسپوليس با تمام مشكلاتي كه دارد، در كورس قهرماني قرار بگيرد و بتواند با تمام توان براي قهرماني بجنگد. اگر پرسپوليس به اوج برسد و بازيهاي بهتري به نمايش بگذارد، با كمك هوادارانش مي تواند اميدوار به كسب قهرماني باشد./با


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار