برنامه نود دوشنبه شب ششم شهریورماه 1391 از ساعت 22:40 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران سوال مسابقه پیامکی این هفته برنامه در مورد شهرآورد هفته گذشته دو تیم پرسپولیس و استقلال بود که تصویر آن را در زیر می بینید.


    
کارشناس داوری این هفته برنامه نود خداداد افشاریان بود.


در ابتدای برنامه بازی تیم های پیکان و سپاهان و همچنین ذوب آهن و تراکتور به همراه حواشی مربوط به بلیط فروشی آن به روی آنتن رفت.
 نکته جالب این آیتم این بود که قیمت بلیط بازی برای هواداران ذوب آهن 3000 تومان بود اما طرفداران تراکتورسازی باید بلیط 5000 تومانی می خریدند.
 پس از پخش این دو بازی آیتمی ویژه از روز برگزاری بازی پرسپولیس و استقلال پخش شد.





 در این آیتم گزارشگر برنامه به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی سفر کرده بود و گزارشی از وضعیت این مناطق پس از گذشت 13 روز از زمین لرزه پخش شد.
نکته جالب این گزارش علاقه مردم و کودکان به فوتبال و تیم تراکتورسازی تبریز بود. در ادامه برنامه افشاریان کارشناس داوری در مورد تعداد بازی هایی که برای نظارت در لیگ برتر حضور داشته  گفت و اعلام کرد در این فصل تنها یک بازی برای نظارت به من دادند و فکر میکنم که عسگری رئیس دپارتمان داوری بیشتر به دوستان خود نظارت بازی ها را می دهد.




                       

 پس از پخش آیتم نود درجه ، آیتم دوربین نود پخش شد که بیشتر تصاویر و عکس های پخش شده مربوط به شهرآورد روز جمعه پرسپولیس و استقلال بود. قبل از پخش بازی شهرآورد گزارشی از وضعیت اتاق فرمان اسکوبرد ورزشگاه آزادی و همچنین گوینده ورزشگاه قبل از برگزاری بازی پخش شد.

در ادامه افشاریان در مورد داوری شهرآورد گفت: بهتر است کمیته داوران سایر گزینه ها را نیز برای این بازی به کار گیرد به نظر من این گروه داوری (ترکی ، کامرانی فر و سخندان) برای بازیکنان این دو تیم نیز تکراری شده است. وی درادامه گفت: به نظر من برخورد نکونام و بنگر و پاره شدن پیرآهن بنگر توسط نکونام در محوطه جریمه استقلال پنالتی بود و به دلیل اینکه توپ در جریان بازی بود ترکی باید پنالتی می گرفت؛ در مورد وقت اضافه بازی نیز باید بگویم که زمان اضافی در اختیار داور است اما به نظرم ترکی باید در این بازی حداقل 9 دقیقه وقت اضافی می گرفت.




 میهمان گفتگوی ویژه این برنامه نود، یعقوب کریمی بازیکن جوان خط میانی تیم نفت تهران بود که در مورد شروع فوتبال خود و همچنین وضعیت کنونی خود در تیم نفت تهران صحبت کرد. کریمی در مورد دلایل جدایی خود از استقلال تهران گفت: باشگاه نفت مرا می خواست و با قراردادی 50 میلیون تومانی راهی نفت تهران شدم؛



دوست داشتم جایی باشم که بازی کنم زمانیکه در استقلال بودم شرایط بازی برای من خیلی سخت بود زیرا بازیکنان بزرگی در این تیم حضور داشتند. قراردادم با نفت در پایان این فصل تمام می شود و دوست دارم به تیمی بروم که در آن پیشرفت کنم.

 رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ارتباطی تلفنی با برنامه نود گفت: از بس که با برنامه نود صحبت کردم مردم از من دیگر بدشان می آید! من مشتری دائم برنامه نود شده ام. رویانیان در ادامه گفت: به نظرم کمیته انضباطی در آرای صادره باید عدالت داشته باشد در جایی که خود رئیس کمیته انضباطی بود و از ابتدا تا انتهای بازی به بازیکنان ما توهین کردند هیچ برخوردی نشد.پیشنهاد من این است که از اکنون تا انتهای فصل هواداران ما را محروم کنند و جریمه ای برای ما در نظر بگیرند تا ما راحت شویم. ما فقط یاد گرفتیم که برخورد کنیم ؛ نمی دانیم کی باید فرهنگ سازی شود در این مدت که فوتبال ما به راه افتاده فقط شعار دادیم و برخورد کردیم در فوتبالی که هیچ چیزی از آن در اختیار ما نیست چرا باید تنبیه شویم؟ ما باید بپذیریم در فضایی که دهها هزار نفر می آیند نا هنجاری به وجود می آید ، ما باید یک بار برای همیشه این مشکلات را برطرف کنیم.
 ما مخالف محروم کردن تماشاگران هستیم شاید برخی از کسانی که در استادیوم ها ناهنجاری می کنند طرفداران هیچ تیمی نباشند.




 رویانیان تصریح کرد: امیدوارم در فوتبال کشورمان به مسائل مهم توجه شود تیم های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس تیم هایی ملی هستند و فدراسیون باید بیشتر با این تیم ها تعامل داشته باشد. من سوالم این است در ورزشگاهی که روزنامه و آب معدنی را نمی گزارند به داخل استادیوم بیاید، گوجه و بادمجان و سنگ و چماق از کجا وارد استادیوم آمده است؟ این حرکات به نظرم زشت است و هواداران نباید به هیچ دلیلی اعتراض کنند؛ ما نسبت به رای کمیته انضباطی به کمیته استیناف اعتراض کردیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

 در ادامه حسن زاده رئیس کمیته انضباطی روی خط ارتباطی برنامه آمد و گفت : من نگران برخی توهمات هستم که در روزهای اخیر به وجود آمده است. در طول 6 هفته ای که از لیگ برتر سپری شده بیش از نیمی از بازی ها مورد انضباطی داشته است. ما موظف هستیم وقتی رایی را صادر می کنیم سابقه انضباطی آن تیم را نیز اعلام کنیم ؛ اگر به رای صادر شده در مورد بازی پرسپولیس و صبای قم اعتراض شود و یا کمیته استیناف رای را تغییر دهد بحث تعلیق محرومیت تماشاگران اعمال نمی شود. وی ادامه داد: در مورد بازی شهرآورد تمامی گزارش های واصله را رصد کردیم و به خاطر این که به جامعیتی برسیم و به دلیل تعطیلی این روزهای تهران مقداری صدور رای طولانی شده است.

حسن زاده در مورد اتفاقات بازی داماش و پرسپولیس نیز گفت: رای بازی داماش و پرسپولیس اعلام شده است ، در مورد آرای بی نظمی ها به تمامی تیم ها نگاهمان منصفانه است و هیچ تیمی برای ما تفاوتی نمی کند. رویانیان در مورد بازیکن کره ای جدید تیمش نیز گفت: در کره نفوذی ندارم که برای این بازیکن سابقه ملی درست کنم ، در ایران نیزهمه با ما برخورد می کنند و ما در اینجا  شده ایم سیبل، بازیکن کره ای ما سابقه بازی ملی دارد و مدارک آن نیز برای ما از طریق ایمیل ارسال شده است.

 پس از آن آیتم از نود تا نود پخش شد که در آین آیتم پخش گزارشی در مورد کیفیت توپ های لیگ برتر و اعتراض بازیکنان به آن از جمله بخش های مهم آن بود. در ادامه درودگرمدیر عامل باشگاه ملوان در مورد محل برگزاری بازی تیمش مقابل داماش گیلان در ارتباطی تلفنی گفت: به گفته بهروان بازی ما مقابل داماش در ورزشگاه شهید عضدی برگزار می شود ، ابتدا قرار بود این بازی در ورزشگاه سردار جنگل برگزار شود اما در نهایت مقرر شد ورزشگاه شهید عضدی میزبان این بازی باشد.

 بهروان سرپرست سازمان لیگ برتر در ارتباطی تلفنی در مورد توپ های لیگ برتر گفت: توپ های ما مورد تائید فیفا است و در شان ما نیست که به بازیکنان بگوییم مصاحبه های خود را تکذیب کنید.




 حتی در مورد توپ های جابولانی جام جهانی نیز این صحبت ها بود. وی در ادامه در مورد برگزار شدن یا نشدن جام حذفی گفت : با کی روش جلسه ای خیلی خوب داشتیم و بحث های مفصلی در مورد برنامه های آینده داشتیم ما به دنبال این هستیم که منافع ملی فوتبال کشورمان را در نظر داشته باشیم ؛ ما موافق برگزاری جام حذفی هستیم اما در این مورد با کی روش صحبت کردیم ولی ایشان هیچ توصیه ای به ما در مورد عدم برگزاری جام حذفی نداشته است . به هر حال ما در حال بررسی مجدد هستیم و شرایطی در فوتبال ما حاکم است که باید تصمیماتمان با این شرایط هماهنگ باشد. بهروان در مورد اعتراض پرسپولیسی ها به سازمان لیگ در مورد بازی کردن نکونام به همراه سه بازیکن خارجی دیگر در شهرآورد هفتادو پنجم گفت: بازیکنی خارجی اطلاق می شود که تابعیت کشور دیگری را داشته باشد اما در مورد ثبت قرارداد وی در خارج از بازه زمانی تعیین شده بازیکنان داخلی، من در جریان موضوع نیستم. این موضوع را ما بررسی خواهیم کرد و نتیجه آن را اعلام می کنیم.

 بهروان در ادامه بار در ارتباطی تلفنی گفت: ما دو بازیکن در ایران داریم که هردو در استقلال هستند یکی جانواریو و دیگری نکونام؛ جانواریو به دلیل اینکه در ایران حضور داشت نیازی به دریافت ITC  نداشت اما نکونام به دلیل اینکه در خارج از کشور حضور داشت نیاز به دریافت ITC  از خارج کشور داشت که ما طبق زمانیکه به فیفا اعلام کرده بودیم و آن 22 جولای بود وی در زمان تعیین شده قرارداد بست و مشکلی از این بابت وجود ندارد. برنامه نود دوشنبه 6 شهریور 1391 در ساعت 2 بامداد سه شنبه 7 شهریورماه 1391 به پایان رسید و تعداد شرکت کنندگان در سوال نظرسنجی برنامه بیش از 1 میلیون 500 هزار نفر بود که نتیجه پایانی آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید. /با




برچسب ها: نود ، فوتبال ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار