در گذر از پارک ها میان تفریح همگان، سکوت جوانانی که بر روی نیمکت ها به آرامی افسوس می خورند دیده می شود.درحالی که بیشتر آنان افراد تحصیلکرده ای هستند که نتوانسته اند در رشته ی خود مشغول به کار شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افرادی که تحصیلات مربوطه خود را تمام کردند ولی نتوانسته اند در رشته خود مشغول به کار شوند برای تامین هزینه زندگیشان مجبورند دست به خود اشتغالی برنند ولی چون اکثر این افراد دست به ساختار شکنی می زنند مجبور می شدند دست به مخفی کاری بزنند و اصطلاحا به صورت زیر زمینی فعالیت نمایند.
باهر آسیب شناس اظهار داشت: اگر کلاسی خلاف اخلاق عمومی یا قانون مدنی باشد باید با آن برخ
ورد قانونی شود و این درحالی است  که به لحاظ رفتار شناسی و جرم شناسی متاسفانه این پدیده در کشور ما رو به فزونی گذاشته است.
وی در رابطه با دلایل افزایش اینگونه مشاغل تصریح کرد: به دلیل افزایش تحصیلکرده ها و بازنشستگان و هنرمندان بیکار، گرایش به اشتغال در قالب بنیادها و بنگاههای غیر رسمی بدون مجوز که حرام هم نیستند افزایش یافته است.
باهر با اشاره به این که کسانی که دارای علم یا مهارتی هستند برای تامین هزینه زندگی باید دست به خود اشتغالی بزنند گفت: نیازهای عرضه و تقاضا در جامعه ایجاب می کند کسانی که دارای هنر، علم یا مهارتی هستند برای تامین هزینه زندگی دست به خود اشتغالی بزنند که اگر از این فرصت حسن استفاده را بکنند "سیب اجتماعی " محسوب می شود و چنانچه سو استفاده کنند " آسیب اجتماعی به شمار می آید.
بنابراین گزارش، تعداد زیادی شاغل زیر زمینی در سطح شهر وجود دارد که از جمله آن ها آرایشگری، لباس دوزی، ساخت وسایل خودرو، آماده کردن مواد اولیه ی لاستیک و ... می باشد که برای جامعه فسادی به همراه ندارد ولی به صورت غیر رسمی فعالیت می کنند و اکثر کارکنان آنان افراد تحصیلکرده ای هستند که نتوانسته اند در رشته ی خود به اشتغال بپردازند.
باهر در پایان با اشاره به این که اینگونه مشاغل فساد اجتماعی را کاهش می دهد خاطر نشان کرد: عامل گرایش به تشکیل چنین مشاغلی آمار بیکاری بالاست افراد برای تامین هزینه های زندگی به مشاغل خانگی و یا زیر زمینی روی می  آورند، وی معتقد است این کار فساد اجتماعی را کاهش می دهد اما در هر صورت دولت باید فعالیت آن ها را رسمی کرده و بخشی از درآمد آن ها را به عنوان مالیات دریافت کند./ز
برچسب ها: پارک ، جوان ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار